اجرای طرح غربالگری اوتیسم دراستان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام از آغاز اجرای طرح غربالگری اوتیسم در این استان همزمان با هفته معلولان در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 05 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ فرمان عزیزنیا روز دوشنبه اظهار کرد: در اجرای این طرح مددجویان 2 تا 5 ساله که دارای اختلال ذهنی باشند زیر پوشش قرار گرفته و از آنها تست ویژه غربالگری اوتیسم گرفته می شود.
 
وی افزود: فرد مبتلا به اوتیسم (اختلال نافذ رشد) در سال های اولیه زندگی دچار تاخیر و انحراف در رشد مهارت های اجتماعی اعم از کلامی و غیر کلامی می شود.
 
عزیزنیا تاکید کرد: این بیماران پس از شناسایی باید زیر پوشش خدمات تخصصی نظیر توانبخشی آموزشی،توانبخشی پزشکی، توانبخشی روانی، اجتماعی و توانبخشی هنری قرار گیرند.
 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: در این طرح علاوه بر بیماران اوتیسم خانواده های آنها نیز همزمان آموزش دیده تا نحوه برقراری ارتباط با این افراد را فرا گرفته و مد نظر قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 31 بیمار مبتلا به اختلال اوتیسم در استان ایلام شناسایی شده اند، اضافه کرد: این طرح با هدف شناسایی این بیماران و خدمات دهی به آنها، ابتدا در شهرستان ایلام اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود در آینده دیگر مناطق و شهرهای استان زیر پوشش قرار گیرند.
 
بیش از 11 هزار معلول در استان ایلام شناسایی شده است.
13 آذر بعنوان روز جهانی معلول تعیین شده و به همین مناسبت 12 تا 18 آذر در کشورمان هفته معلولان نامگذاری شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار