هشدار هواشناسی استان نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر

مدیرکل اداره هواشناسی ایلام با اشاره به ورود و فعالیت سامانه بارشی در آسمان این استان گفت: اخطاریه و هشدارهای مکرر و لازم به مسئولان و مردم برای کسب آمادگی و اتخاذ تمهیدات مناسب جهت مقابله با حوادث احتمالی این سامانه بارشی ارائه شده است.
کد خبر: ۳۴۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی روز شنبه اظهار کرد: این سیستم ظرفیت بارشی مطلوب و بالایی دارد بر این مبنا احتمال بروز آبگرفتگی معابر وجود دارد و مسئولان باید تمهیدات لازم برای این موضوع را اتخاذ کنند.

وی افزود: این سیستم بارشی که از صبح امروز وارد استان شده که در کل استان به ویژه مناطق شمالی استان فعالیت بارشی دارد و تا عصر فردا یکشنبه از آسمان استان خارج می شود.

شیخ الملوکی یادآور شد: هوای این استان در 2 روز ابتدایی هفته جاری بارانی همراه با پدیده های جوی رعد و برق، رگبار، بارش تگرگ، وزش باد شدید و مه گرفتگی در گردنه ها است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها نیز وجود دارد.

مدیرکل بحران استان ایلام نیز با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری از فرمانداران، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، شهرداری ها و مردم استان خواست برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

احمد کرمی افزود: به منظور اتخاذ تمهیدهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خواسته شده برای مقابله با هر گونه حادثه غیر مترقبه طبیعی از جمله سیل آماده باشند.

وی اظهار کرد: از شهرداری های نقاط مختلف استان ایلام نیز خواسته شده نسبت به پاکسازی کانال ها و جوی های آب برای جلوگیری از انسداد جریان طبیعی روان آب ها و ایجاد آبگرفتگی از هم اکنون اقدام کنند.

مدیرکل بحران استان ایلام تاکید کرد: اقشار مختلف مردم مصرف حامل های انرژی چون برق و گاز را مدیریت کنند و عشایر و دامداران استان نیز در این ایام از بردن دام های خود در مسیر سیلاب ها و مسیل ها به علت احتمال وقوع سیلاب و نقاط مرتفع به خاطر بروز پدیده رگبار و رعد و برق خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری (از ابتدای مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) میزان بارندگی ها در استان ایلام نسبت به آمار میانگین بلند مدت سالانه با 101 میلی متر بارش تا این لحظه 60 درصد کاهش دارد که امید است با پایان یافتن این سامانه بارشی از میزان کاهش بارندگی ها در این استان کاسته شود.

در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود./م
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار