مشکلات کلانشهر‌های کشور مشترک است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اراک گفت: بسیاری از مشکلات کنونی کلانشهر‌های کشور مشترک است و مردم از مسائل مشترکی رنج می‌برند.
کد خبر: ۳۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳ 15 May 2015
نادر اخوان ظهر در حاشیه گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی کلانشهرهای کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری مشهد تلاش و میزبانی خوبی را برای برگزاری گردهمایی و دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی کلانشهر‌ها داشته و اقدامات ارزشمندی را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: تبادل نظرات و تجربیات و هم‌اندیشی در مورد حل مشکلات شهری که در حال حاضر گریبانگیر کلانشهر‌های کشور است از مهم‌ترین اهداف این گردهمایی و معاونان برنامه‌ریزی و توسعه کلانشهر‌های کشور است.

اخوان ادامه داد: شهرداری‌ها با تعامل و همفکری با یکدیگر می‌توانند برای رفع مشکلات کلانشهر‌ها گام بردارند زیرا بسیاری از مشکلات کنونی کلانشهر‌ها مشترک است و مردم از مسائل مشترکی رنج می‌برند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار اراک در ارتباط با عملکرد کمیته برنامه‌ریزی و توسعه کلانشهر‌ها گفت: شهرداری اراک اخیرا به این کمیته پیوسته و طی نشست‌های که در این گردهمایی‌ها تاکنون برگزار شده تجارب بسیاری بین کلانشهر‌ها انجام شده و شهرداری‌ها با کمک یکدیگر زیرساخت‌های بسیاری را در کلانشهر‌ها پی‌ریزی کرده‌اند.

اخوان عنوان کرد: جایگاه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه باید در شهرداری‌های سراسر کشور در اولویت قرار گیرد زیرا برنامه‌ریزی عامل اصلی پیشرفت و توسعه کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اظهار کرد: شهرداری مشهد در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه برای دیگر کلانشهر‌ها به عنوان یک الگو بوده و شهرداری مشهد توانسته برنامه‌ریزی خوبی را برای توسعه شهر در سال‌های اخیر داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار اراک ادامه داد: شهرداری مشهد می‌تواند با در اختیار قرار دادن تجربیات خود در زمینه‌های مختلف شهری مانند حمل و نقل ریلی به شهرداری‌های سراسر کشور کمک کند تا دیگر کلانشهر‌ها با الگوگیری از اقدامات شایسته شهرداری مشهد استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار