دادستان چناران خبر داد :

رفع تصرف ازموارد تجاوز به حریم رودخانه رادکان

دادستان چناران گفت: در 24 مورد تجاوز و تعدی توسط نهادهای رسمی و غیر رسمی به حریم رودخانه رادکان صورت گرفته بود که بدون هیچ اغماضی با همکاری نیروی انتظامی از آنها رفع تصرف شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 24 May 2015

 به گزارش تابناک به نقل از  ندای چناران، مجید اشراق ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران در خصوص مبارزه با بحث زمین خواری و دست اندازی برخی از افراد سودجو به بیت المال و ثروت های عمومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق امر مقام معظم رهبری، قوه قضاییه مبارزه جدی با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری در اماکن زراعی و باغات را در دستور کار خود قرار داده است و ریاست قوه قضاییه نیز با صدور بخشنامه ای بر این امر تاکید کرده است و از قضات خواسته شده که این بحث را به صورت جدی پیگیری کنند.

اشراق ادامه داد: به این جهت ما یک کارگروه در زیرگروه شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل دادیم . 

وی تصریح کرد : هرچند طبق قانون دادگستری متصدی امر پیشگیری از وقوع جرم است اما این به این معنا نیست که سازمان ها و نهاد ها و ادارات در این امر نقشی ندارند. بلکه قوه قضائیه به عنوان هماهنگ کننده است و در بحث مقابله با بحث زمین خواری متولیان زیادی وجو دارد که نیاز به همکاری و همیاری همه آنها می باشد.

وی افزود: در ۲۴ مورد تجاوز و تعدی توسط نهادهای رسمی و غیر رسمی به حریم رودخانه رادکان صورت گرفته بود که بدون هیچ اغماضی طی ۱۱ ساعت کاری با همکاری نیروی انتظامی از آنها رفع تصرف شد.

دادستان عمومی و انقلاب چناران خاطر نشان کرد: در خیلی از موارد منابع طبیعی در حال غارت است و حریم جاده ها رعایت نمی شود، ساخت و سازهای شبانه وجود دارد و بعضاً زمین خواران جهت فریب متولیان امر بازرسی به کاشت درختچه های پرورش یافته ۴ ساله در اماکن تصرف شده اقدام می کنند.

مجید اشراق تاکید کرد: نیاز است بین دستگاه ها یک هماهنگی و تعامل با یک هدف مشترک وجود داشته باشد که آن مبارزه با زمین خواری و غارت بیت المال و تغییر کاربری اراضی و باغات به صورت غیر مجاز است.

وی ادامه داد : هدف از ایجاد این کارگروه نیز ایجاد همگرایی بین مسئولین ادارات بوده است.

جهت مشاهده تصاویر رفع تصرف حریم رودخانه رادکان اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار