اختصاص ۵ میلیارد تومان به آبفای روستایی قوچان

مدیرعامل آبفار خراسان رضوی گفت: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار به آبفای روستایی قوچان اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 08 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد دانشگر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: 13 سال خشکسالی تاثیر زیادی بر منابع آبی استان داشته و این موضوع در روستاها با توجه به پراکندگی روستاها و موقعیت جغرافیای که دارند بیشتر مشهود است.

دانشگر بیان داشت: در استان 2 هزار و 524 روستای بالای 20 خانوار داریم که 2 هزار و 411 روستا تحت پوشش خدمات آب روستایی قرار دارند که کمبود آب 485 مورد آن با تانکر انجام می‌شود و این رقم در سال‌های خشک بیشتر می‌شود.

مدیرعامل آب روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خشکسالی سال‌های اخیر علاوه بر بحث کمی بر کیفیت آب‌های روستایی تاثیر گذاشته افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی کیفیت آب برخی از روستاها از استاندارد لازم خارج است و قابل شرب نبوده و صرفا استفاده بهداشتی دارند که نیاز به نصب دستگاه‌های آب شیرین کن دارند.

دانشگر تصریح کرد: تاکنون 21 مورد از این دستگاه‌ها با همکاری بخش خصوصی در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کشور به بخش مجتمع‌های آب روستایی استان تاکید کرد: سال گذشته در شهرستان قوچان مجتمع آبی فخرآباد با اعتبار 700 میلیون تومان شروع شد و در سال جاری نیز اعتبار سه میلیارد و دویست میلیون تومان برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

دانشگر افزود: همچنین اجرای پروژه آب دو روستا ینگه قعله و کلر نیز در دستور کار قرار دارد که در مجموع در سال جاری 5 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شده تا جبران قسمتی از مشکلات آب روستایی در قوچان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار