وضعیت کشتی نونهالان کشوراززبان مربی

کد خبر: ۷۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 17 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد عبد الکریم کاکاحاجی مدیر تیمهای پایه کشتی فرنگی ایران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد و تشکر از استقبال مسوولان شهرستانی و استانی از تیم ملی کشتی فرنگی گفت:با توجه به این که کشتی ایران به لحاظ پشتوانه کمی ضعیف شده است به دستور خادم رئیس فدراسیون کشتی کشور قرار بر آموزش تیم های پایه به صورت مستمر و اصولی است که استارت این کار در رده نونهالان زده شده است.

کاکاحاجی ادامه داد: این مسئولیت در کشتی آزاد به مجید ترکان که یکی از قهرمانان جهان است واگذار شده و در رده فرنگی به بنده واگذار شد.

وی افزود:هدف از تشکیل و اجرای اردوی تیم ملی کشتی در سطح نونهالان ایجاد پشتوانه در سطح نونهالان برای جلوگیری از مشکلات آینده کشتی کشور است.

مدیر تیم های پایه کشتی فرنگی کشور ادامه داد:در رده فرهنگی خلع کم تجربگی کشتی گیران به شدت احساس می شد که خادم رئیس فدراسیون کشتی دستور به راه اندازی اردوی تیمهای نونهالان و رده های پایه دادند.

کاکا حاجی تصریح کرد: با حضور خادم رئیس فدراسیون جدید آنالیز و تخصصی کردن ورزش کشتی کشور در راس اقدامات وی قرار دارد که وجود خلع تکنیکی و ضعف تیم های پایه نشان از این دارد که به خوبی کار نشده است

وی ابراز داشت: در رده های پایه به صورت جدی کار نشده است و درگذشته بیشتر بر قدرت بدنی تیم های پایه تاکید و کار می شد که در نهایت کشتی گیران با نیروی جسمی که داشتند موفق به شکست حریفان خود می شدند.

کاکا حاجی اظهار داشت: به علت تغییر قوانین کشتی متوجه ایرادات اساسی فنی در تیم های ملی شدیم که دچار خلع هستند و از لحاظ فنی بسیار فقیر اند.

مدیر تیم های پایه کشتی فرنگی کشور با اشاره مسابقات کشتی پیش روی بزرگسالان در آمریکا اظهار داشت:شرایط حال حاظر کشتی کشور برای ما نگران کننده نیست اما اگر به صورت جدی کاری صورت نگیرد وضعیت بسیار نگران کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد:هدف از تشکیل اردوهای تیم ملی آموزش چهار چوب کشتی به کشتی گیران و مربیان دعوت شده به اردو است که بعد از ورود به مرحله جوانان بازده مناسبی داشته باشند بتوانیم با یک کشتی گیر هجده ساله مدال جهانی کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار