مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: شهید آوینی نشان داد می توان ابزار هنر غربی را به خدمت انقلاب درآورد و از آن برای ایجاد تمدن اسلامی بهره برد.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 17 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، تقی صادقی در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در دفاع مقدس خبرنگاران متعددی خبرها را پوشش می‌دادند اما برخی از این موارد ماندگار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: یکی از این موارد برنامه روایت فتح بود که امروز از بین انبوه گزارشات در اذهان باقی مانده است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه شهید اوینی فراتر از مکان و زمان در خاطره‌ها ماندگار شده، افزود: نگاه شهید آوینی متفاوت بود زیرا نسبتی بین ظاهر و باطن عالم را به تصویر می‌کشید.

 

صادقی بیان داشت: این شهید هنرمند موارد لمس ناپذیر جنگ را روایت کرد لذا حکیم هنر انقلاب اسلامی بود.

 

مدیرکل فرهنگ خراسان شمالی تصریح کرد: آوینی وجه تمایز فرهنگ و هنر انقلاب و جهان را در جنبه توحیدی و تمدنی آن وی دانست و معتقد بود هنرمندی که متعهد نباشد، اساساً هنرمند نیست.

 

وی با اشاره به غرب ستیز بودن این شهید، افزود: اوینی معتقد بود تمام بلایای جهان به خاطر تمدن غرب است اما برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از دل این تمدن حرکت کرد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گفتند سینما باید سینمایی باشد که تمدن غربی می‌خواهد اما آوینی این مسیله را از بین برد و نشان داد در لوازم تمدن غربی می‌تواند تصرف کرد در ابزار آن را در خدمت خویش گرفت.

 

وی در انتها گفت: این شهید معتقد بود جمله هنر برای هنر یک انحراف است زیرا هنرمند متعهد به حرکت به سوی ظهور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار