کد خبر: ۱۱۱۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 11 July 2023

سرپرست هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اکران ۲۸فیلم سینمایی بلند، کوتاه داستانی و مستند در نخستین جشنواره بین المللی فیلم"حوا" از امروز سه شنبه در مرکز استان مازندران خبر داد.
محمد تقی روحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری با اکران آثار سینمای ایران با موضوع «زن و خانواده» از ساعت ۱۵ تا ۲۳ روز سه شنبه تا روز جمعه هفته جاری میزبان علاقه‌مندان سینما است.

وی ادامه داد : فیلم ها در چهار سانس طی روزهای برگزاری جشنواره بر روی پرده سینما می رود.

سرپرست هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توضیح داد : در سانس ۱۵تا ۱۷ امروز فیلم های "اسما "، "پرتاب ناگهانی یک فیل"، " یک حلقه معمولی"، "تیره"، "۳۲۳ماه و چند وقت و چند روز "در بخش فیلم کوتاه داستانی نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: در سانس ۱۵تا ۱۷ فیلم بلند سینمایی" هوک "، در سانس ۱۹تا ۲۱ مستند" بانو" و در آخرین ساعت یعنی ساعت ۲۱تا ۲۳ فیلم های مستند" ‌واهگ" و" دیوارهای نخی "نمایش داده می شود.

روحی در خصوص اکران فیلم های روز چهارشنبه نیز گفت : در نخستین سانس این روزفیلم های کوتاه "اتاق عقد"، " باشد برای فردا "، " وضعیت اورژانسی"، "یکی به توان بی نهایت "و" نشنیدن" اکران می شود.

«حوا» با ۲۸ فیلم به ساری رسید

وی با اشاره به اینکه در سانس بعدی این روز فیلم بلند سینمایی" شهربانو "اکران می شود، ادامه داد : فیلم های کوتاه داستانی" لیلا"، "محافظ مادرم"، " مرگ پروانه"، " جان داد “ و «گجو» در ساعات ۱۹تا ۲۱ اکران می شود.

این مسول حوزه هنری و سینمایی مازندران گفت : فیلم های مستند «چشم ها دست ها» و «گالین» نیز در سانس آخر این روز به نمایش در می آید.

وی ادامه داد : پنجشنبه ‌و در آخرین روز اجرای جشنواره در مازندران مستند «هیچکس منتظرت نیست» و فیلم بلند سینمایی «کاپیتان» در سانس های اول و دوم این روز اکران می شود.

روحی گفت که فیلم های مستند «مقصد المپیک» و «چلچلای سفر “در ساعات ۱۹ تا ۲۱ و «کل فاطمه» و “لوتوس» آخرین فیلم های اکرانی است.

این مقام مسوول با اشاره به شعار جشنواره «ما پای خانواده ایستاده ایم»، بیان کرد: این جشنواره در موضوعات حوزه های زن و خانواده، نقش زنان در جامعه، فرصتی برای شناسایی استعدادها، توانایی ها و خلاقیت جوانان در قالب تولیدات سینمایی جدید است.

روحی گفت: یکی از اهداف این جشنواره مشارکت جامعه فرهنگی و هنری در امر ترویجی و تبلیغی ارزش ها و باورها نسبت به حوزه زنان و خانواده در جامعه است.

وی افزود: تقویت ظرفیت های مختلف فرهنگی، هنری و عرصه های مختلف بانوان و معرفی آنها به جامعه در این جشنواره مورد توجه است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی مازندران بیان کرد: آثار جشنواره حوا رایگان اکران می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر امسال در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار می‌شود. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کنند 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار