مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: انتقال آب چاه‌های «پلنگ‌دره» به بجنورد در دو مرحله انجام خواهد شد و تا شهریور سال آینده به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 20 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی اظهارکرد: انتقال آب از منطقه پلنگ دره به بجنورد یکی از طرح‌های در حال اجرای استان است که با تکمیل آن، مردم مرکز استان به آب پایدار، دسترسی بهتری خواهند داشت.

وی گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه، اجرای ۲۸ کیلومتر خط انتقال، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب می‌باشد که این اقدامات طبق زمانبندی صورت گرفته در دو مرحله انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: در مرحله اول سه حلقه چاه با ۸ و نیم کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه شده و در مرحله دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ، ۵.۱۳کیلومتر خط انتقال، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره و ۶.۶ کیلومتر خط انتقال، به بهره‌برداری خواهد رسید و حجم کل آب استحصالی این طرح هم ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

نعیمی خاطرنشان کرد: در این طرح ابتدا سه حلقه چاه از کمربند شمالی شهر بجنورد تا بهمن ماه امسال وصل می‌شود.

وی ادامه داد: سپس چهار حلقه چاه با ظرفیت ۱۳۰ لیتر آب بر ثانیه سال تا شهریور سال آینده اجرا خواهد شد و در نهایت، انتهای خط به مخزن گلستان شهر و چاه‌های اهکی متصل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از مرحله اول طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از محل اعتبارات تنش آبی، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، این طرح به اتمام برسد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار