مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انجام مطالعات جامع قنوات این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 02 October 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: مطالعات جامع قنوات استان سمنان انجام شد.

وی اضافه کرد: قنات یا کاریز از بهینه‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های دسترسی به آب بوده است که از قدیم‌الایام در ایران مورداستفاده قرار می‌گرفت.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت قنات‌ها به‌عنوان ذخایر آب زیرزمینی و گنجینه‌های پنهان برای هر شهر افزود: بدین منظور پس از تخصیص اعتبارات سال جاری، از تعداد ۷۷۷ رشته قنات دایر در استان سمنان، تعداد ۴۴ رشته قنات با اعتبار پنج هزار و ۱۱۱ میلیون ریال موردمطالعه و بررسی قرار گرفت.

شاهینی خاطرنشان کرد: در اقدامات انجام‌شده با عنوان مطالعات پایه طرح بازسازی و نوسازی قنوات، وضع مطالعات پایه و برداشت مشخصات عمومی قنوات، بررسی مشخصات فنی مربوط به میله‌ها، کوره و هرنج قنوات، برآورد هزینه‌های اجرایی، آبزی‌پروری، ارائه دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری و ... با هدف پایداری و استحکام قنوات و تثبیت آبدهی موردمطالعه و بررسی قرار گرفته است.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار