کد خبر: ۱۱۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 04 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) مایه نجات بشریت است گفت: برای طلاب مقطع تلبس به لباس روحانیت یک عمر از نو بوده و سرنوشت‌ساز است و خداوند برای این مقطع حساب دیگری باز کرده و عنایتش را به کسانی که به این لباس ملبس شدند مضاعف می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امشب در مراسم میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدرسه محمدیه قائم‌شهر، ضمن تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: امشب شبی بسیار مهم است که با تلبس جمعی از طلاب همزمان شده است.

وی با اشاره به رتبه بالا مدرسه محمدیه، افزود: در سالروز ولادت برخی‌ها باید گریه کرد و گفت که ای کاش چنین انسانی به‌وجود نمی‌آمد، اما در سالروز بعضی‌ها خدا را شکر می‌کنیم که این موجود و بشریت را آفریده است، همچون ولادت پیامبر اکرم (ص).

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: صدای ناله شیطان در سالروز ولادت پیغمبر خاتم بلند شد، چرا که زمینه سعادت انسان‌ها فراهم شده و خداوند یک چنین انسانی را فرستاده که به کتاب و آئینش بشریت نجات پیدا کرده و به سعادت می‌رسند و شیطان از گمراه کردن آنان محروم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) مایه نجات بشریت است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به آئین، دستورات و خواسته‌هایشان عمل کنیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: جنگ فرهنگی با تمام قد در مقابل ارزش‌های پیامبر ایستاده، ما باید دین را یاری کنیم مصداقش این است که بچه‌های مستعد به حوزه‌های علمیه بیایند طلبه و مروج دین شوند.

این مسئول تاکید کرد: انتظارمان این است که مردم متدینمان قوم سلمان بوده و مایه افتخار باشند، برای طلاب مقطع تلبس به لباس روحانیت یک عمر از نو بوده و سرنوشت‌ساز است و خداوند برای این مقطع حساب دیگری باز کرده و عنایتش را به کسانی که به این لباس ملبس شدند مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به زندگینامه حضرت علامه طباطبایی، بیان کرد: ایشان زمانی که در نجف از فقر و ناراحتی اظهار گلایه کرد با پیامی که در طول مدت ۲۰سال از ملبس شدن مورد عنایت خداوند قرار گرفت دریافت کرد؛ البته تلبس، شایستگی‌ها و شرایطی دارد که باید رعایت شود، مدارای درست، معاشرت، ادبیات و ادب، دغدغه‌مندی و دلسوزی از لوازم ضروری یک طلبه است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار