معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه آذری‌زبانان حماسه‌ها و تاریخ‌سازی متعددی در قرون مختلف داشتند، گفت: آذری زبانان در خط مقدم دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی کشور بوده و هستند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 22 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عصر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی آیینی سنتی ترک زبانان کشور در فرهنگسرای امام خمینی زنجان اظهار کرد: کشور ما از قومیت‌های متعددی تشکیل شده و عظمت ایران در گرو اقوام و مذاهب مختلف است که در کنار هم ملت ایران را تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه آذری زبانان جایگاه ویژه‌ای دارند و حماسه‌ها و تاریخ‌سازی متعددی در قرون مختلف داشتند، گفت: آذری زبانان در خط مقدم دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه آنچه موجب یکپارچگی کشور بوده مقاومت و هوشیاری و غیرت ملی و دینی آذری زبانان است، گفت: با مراجعه به تاریخ مشروطه و اسناد موجود حماسه‌آفرینی ترک‌زبانان بر کسی پوشیده نیست.

رفیعی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ترک‌زبانان به عنوان خط‌شکنان در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: هویت جزو جدا نشدنی اقوام و ملت هاست و همین انسجام و یکپارچگی بین اقوام هویت کلی ایران و ملت را شکل می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان هویت ایرانی و اسلامی به عنوان مؤلفه اقتدار ایران در سطح جهانی خود را نشان می‌دهند در حالی که دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها بوده غافل از اینکه یکپارچگی به قوام بیشتر کشور کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی تلاش می‌کنند هویت‌های محلی و بومی را به عنوان اصل با اهداف مغرضانه در مقابل هویت دینی و ملی قرار دهند که خوشبختانه این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

رفیعی با اشاره به اینکه امیدواریم روزبه روز شاهد غنای هویت‌های بومی و محلی خود باشیم، بر سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار