مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه آموزش همگانی در مقابله با حوادث باید در سطح جامعه جدی گرفته شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در سطح مدارس باید به آن توجه شود و برای هلال احمر هم دارای اهمیت است تثبیت تجهیزات به دیوار است و نباید به این موضوع بی توجهی شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 29 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ظهر امروز در بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله در جمع دانش‌آموزان هنرستان مهدوی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پر از مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است، اظهار داشت: هر روز شاهد بروز و ظهور مخاطرات جرحی و نوظهور هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آن چیزی که ما را آماده می‌کند برای پاسخگوی به حوادث و سوانح، آمادگی در مقابل سوانح است، تصریح کرد: باید آموزش برای آحاد جامعه نسبت به مقابله و برخورد با بلایای طبیعی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: خصوصاً دانش‌آموزان که پاسخ‌گوی به سوانح و حوادث را با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» آگاه هستند باید این آموزش‌ها را انتقال بدهند.

هاشمی تصریح کرد: مقابله با حوادث و چگونگی برخورد با حوادث را می‌توانیم با آموزش برای دانش‌آموزان و به طبع انتقال آن‌ها به خانواده، در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان این مطلب که اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد و بخواهیم پاسخگوی مناسب به آن حادثه را داشته باشیم، بهترین روش این است که کل آحاد جامعه را آموزش بدهیم، ادامه داد: اگر آموزش برای آحاد جامعه اتفاق بیفتد، قبل از اینکه نیرو‌های امدادی برسند این مردم هستند که می‌توانند صحنه را مدیریت و کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه در مقابل حوادثی که در جامعه می‌افتد وظیفه دارند و مسئول هستند و آموزش باید اتفاق بیفتد و جمعیت هلال احمر متولی این آموزش است، گفت: آموزش همگانی باید در مقابله با حوادث در سطح جامعه جدی گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه یکی از پارامتر‌های که در ارائه خدمات اثرگذار است، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر است که باید مقدماتش را فراهم کند، افزود: یکی از موضوعاتی که در سطح مدارس باید به آن توجه شود و برای هلال احمر هم دارای اهمیت است تثبیت تجهیزات به دیوار است و نباید به این موضوع بی‌توجهی بشود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در خانه هم باید وسایل سنگین به دیوار تثبیت شود، بیان داشت: ۸۰ درصد اتفاقات و مجروحیت‌ها و فوتی‌ها در اثر سهل‌انگاری و بی‌اهمیت جلو دادن موضوع مهم حوادث و سوانح است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار