مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سد «بلوبین» شهرستان ایجرود با حجم مخزن ۲۹.۷ میلیون مترمکعب هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 02 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ظهر امروز در جلسه تشریح افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان اظهار داشت: سد بلوبین باهدف کنترل جریان‌های سطحی در محدوده طرح و ذخیره آن‌ها در مخزن این سد در راستای تأمین آب شرب شهر‌های «زرین‌آباد» و «حلب» و ۹۲ روستای مسیر این منطقه به میزان ۳.۵ میلیون مترمکعب در سال و امکان تامین نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه به میزان ۶ میلیون متر مکعب در سال احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: رئیس جمهور در دور دوم سفر خود به استان زنجان طرح‌های مربوط به شرکت آب منطقه‌ای زنجان را که از جمله سد میرزاخانلو ۲، سد ایالو و آبرسانی از سد ایالو است را افتتاح خواهد کرد.

وی گفت: اعتبار صرف شده برای سد میرزاخانلو ۲ قریب به ۹ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز حدود ۱۲۵ میلیارد ریال، اعتبار صرف شده سد ایالو ۶ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد ریال و برای آبرسانی سد ایالو اعتبار صرف شده ۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

باقری همچنین به مصوبات مربوط به شرکت آب منطقه‌ای استان اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل سد بلو بین با اختصاص یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار و سد مَراش با ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار جزو مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به زنجان بود که برای سد بلوبین ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال که بیش از رقم مصوب بود اختصاص یافت و این پروژه هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: برای سد مراش نیز ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که با این میزان اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد رسیده و نیازمند تامین مالی از سیستم بانکی است که با پیگیری‌های انجام شده سیستم بانکی نیز به کمک این پروژه آمده است که بااین‌وجود به دلیل مسائلی از جمله حجم بالای اقدامات موردنیاز در این ۲ سد و تورم، نیازمند ترمیم مالی است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار