معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال رتبه یک کشوری را در شاخص‌های ۲۳ گانه ارزیابی و عملکرد را کسب کرده‌ایم، گفت: به نقطه‌ای از سواد‌آموزی و خدمات آن در این استان رسیده‌ایم که با چراغ قوه دنبال بی‌سوادان می‌‌گردیم و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 10 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، علی حیاتی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال رتبه یک کشوری را در شاخص‌های ۲۳ گانه ارزیابی و عملکرد را کسب کرده‌ایم، اظهار داشت: به نقطه‌ای از سواد‌آموزی و خدمات آن رسیده‌ایم که با چراغ‌قوه به دنبال بی‌سوادان در استان می‌گردیم و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه خواهشمندیم همه مسئولان استان ما را در تبلیغ و ترویج در جذب کلاس‌های سواد‌آموزی همراهی کنند، ادامه داد: جامعه سواد‌آموزی ما در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارد و چشم‌انداز ما برای رسیدن به استان سفید در گام نخست بی‌سوادی افق ۱۴۰۴ را ترسیم کرده‌ایم و در این راستا همه زیر مجموعه‌ها در مناطق چهارگانه همکاری و همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین سرشماری بیش از ۹۶ درصد میانگین باسوادی (۱۰ تا ۴۹ سال) استان است، افزود: میزان سواد‌آموزی ما در چهار شهرستان از جمله ابهر، خرمدره، سلطانیه و زنجان بالاتر از میانگین استانی هستند و ۴ شهرستان دیگر از جمله ایجرود، ماهنشان و خدابنده و طارم زیر میانگین استانی هستند.

حیاتی با بیان اینکه در گروه سنی ۱۰ سال تا بالاتر (بالاتر از ۴۹سال) ۸۴ درصد میانگین باسوادی استان است، گفت: در این موضوع یک درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این مطلب که ما تراکم بی‌سوادی در روستا‌ها زیاد داریم، ادامه داد: دو مرکز یادگیری در دو منطقه محروم مستقر هستند که این مراکز نیازمند تجهیز و حمایت هستند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار