کد خبر: ۱۱۴۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 19 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، در 28 دی ماه امسال طی مراسمی‌ با حضور مهدی آکوچکیان سرکنسول کشورمان در آستراخان و مدیران بندر ایرانی و روسی سالیانکا، اولین محموله مرکبات صادراتی جمهوری اسلامی ایران از استان مازندران شامل ۸ کانتینر یخچالی شروع بکار کرد. این محموله از بندر سالیانکا آستراخان بوسیله کامیون‌های یخچال دار به سرتاسر روسیه ارسال خواهد شد. این مجموعه با امکانات جدید سردخانه ای با تجهیزات کامل فرصت صادرات انواع میوه؛ مرکبات و‌ محصولات کشاورزی فاسد شدنی از ایران به مقصد بندر سالیانکا آستراخان را فراهم آورده است.

بندر ایرانی و روسی سالیانکا در ابتدا با هدف بندر صادرات محور ( غلات، چوب و روغن ) از روسیه به ایران در نظر گرفته شده بود اما با انجام اقدامات زیرساختی گسترده طی دو سال گذشته، این بندر که بزرگترین بندر شهر آستراخان روسیه می‌باشد، قادر است همزمان به عنوان بندر برای صادرات کالاهای مورد نیاز به جمهوری اسلامی ایران و همچنین کالاهای صادراتی از کشورمان به روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

سرکنسول کشورمان در آستراخان در حاشیه افتتاح کریدور سرد ضمن قدردانی از تلاش های مدیران بندر سالیانکا و با اشاره به ریل‌گذاری این اقدام برای فعالیت های بیشتر در آینده اظهار داشت که در میان بنادر آستراخان تنها بندری که دارای کریدور سرد می‌باشد بندر ایرانی - روسی سالیانکا می‌باشد و در آینده این بندر قادر خواهد بود فعالیت خود در خصوص افزایش صادرات مرکبات و سیفی جات از ایران به روسیه و همچنین افزایش مبادلات در چهارچوب کریدور شمال - جنوب را افرایش دهد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار