فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ پاسگاه محیط بانی داریم که ۵ مورد آن فعال و ۵ مورد آن به دلیل کمبود نیروی انسانی عملا غیر فعال هستند، گفت: در حال حاضر ۴۵ نیروی محیط‌بان در ۵۰۳ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 21 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مساحت کل استان ۲۱ هزار و ۷۷۳ کیلومترمربع است که ۵۰۳ هزار هکتار از این مساحت مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع است، اظهار داشت: ۱۰ پاسگاه محیط بانی داریم که ۵ مورد آن فعال و ۵ مورد آن به دلیل کمبود نیروی انسانی عملاً غیرفعال هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه ۴۵ نیروی محیط‌بان مشغول فعالیت هستند، گفت: سه منطقه شکار ممنوع در شهرستان‌های ابهر، طارم و زنجان و همچنین یک منطقه پناهگاه حیات‌وحش در منطقه انگوران و نیز سه منطقه حفاظت شده انگوران، سرخ‌آباد و فیله خاصه داریم که تحت مدیریت محیط زیست هستند، البته این نیست که ما فقط مناطق تحت مدیریت خودمان را پایش کنیم بلکه همه مناطق استان رصد و پایش می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر استاندارد‌های جهانی را لحاظ کنیم در کشور ما این استاندار‌ها رعایت نشده است، چرا که به‌ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان نسبت به امر حفاظت باید انجام‌وظیفه کند.

قلی‌زاده با بیان اینکه در استان برای هر ۱۱ هزار هکتار یک محیط‌بان نظارت می‌کند، افزود: این نشان‌دهنده آن است که ما چقدر با کمبود نیرو دچار چالش و مشکل هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد کل متخلفین ۲۲۵ متخلف بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ متخلف بوده است که به‌عبارت‌دیگر ۷۴ درصد افزایش کشف تخلف را داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ پرونده برای متخلفین تشکیل و بررسی شده است، گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۸۹ پرونده تشکیل شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار