مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه بارشی جدید به منطقه از جمعه شب خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت شنبه موجب بارش برف و باران در سطح استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 25 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان به گزارش بارش‌های ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان طی 24 ساعت اخیر اشاره و اظهار کرد: در این بازه زمانی ایستگاه‌های شهرستان طارم بیشترین بارش را ثبت کرده‌اند که در بین آن‌ها چورزق با بارش ۱۶.۶ میلی‌متر، بیشترین بارش را داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بارش ثبت شده در زنجان را در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۶ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کمترین میزان بارش هم در این مدت با ۰.۳ میلی‌متر از سجاس گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز ابری خواهد بود که گاهی با بارش برف همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه این شرایط در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی می‌تواند با کولاک برف و کاهش دید نیز همراه شود، ادانه داد: روز جمعه از شدت ناپایداری کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه بارشی جدید به منطقه از جمعه شب خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت شنبه موجب بارش برف و باران در سطح استان خواهد شد که به سبب همراهی با وزش باد نسبتا شدید در روز شنبه وقوع کولاک برف در گردنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه شرایط نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد شد، تاکید کرد: از نظر دمایی، روند کلی در روزهای آینده کاهشی پیش‌بینی می‌شود و به ویژه طی هفته آینده هوای سرد و شرایط یخبندان در استان حاکم خواهد بود.

رحمن‌نیا افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که فیله خاصه با 4- درجه سلسیوس سردترین و حلب با 13.8 درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اشاره و تصریح کرد: بارش برف، باران، وزش موقت باد به‌نسبت شدید و وقوع کولاک برف در گردنه‌ها در بازه زمانی شب جمعه تا شب شنبه دلیل صدور این هشدار اعلام شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار