نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در روزهای گذشته، باید بتوانیم در ایام باقیمانده به انتخابات، کار خارق‌العاده‌تری انجام دهیم.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 19 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، تقی‌زاده نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان نکا که صبح روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در روزهای گذشته، باید بتوانیم در ایام باقیمانده به انتخابات، کار خارق‌العاده‌تری انجام دهیم.

 

تشریح اهم برنامه‌های ستاد انتخابات مازندران در آستانه‌ی برگزاری انتخابات  

وی اعلام کرد: طبق آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف، مشخص شد؛ صرف برنامه‌های پخش شده از صداوسیما و سایر برنامه‌ها، حدود ۴۰درصد از مردم، هنوز اطلاعی از زمان برگزاری انتخابات ندارند و جو زندگی مردم انتخاباتی نشده است و نیازمند آن است که همه‌ی مدیران موج و خیزشی در فضاهای؛ شهر، روستاها، ادارات و نهادها ایجاد نمایند تا کلید واژه‌ی ۱۱ اسفند در چشم مردم پرتکرار و دیده شود.

نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام افزود: حدود ۱۸درصد از مردم اعلام کردند که قطعا شرکت نمی‌کنیم و حدود ۳۷درصد از مردم مُرَدَّد به شرکت در انتخابات هستند، یعنی علاقمند به شرکت هستند، اما شک دارند که حضورشان در این امر مؤثر است یا خیر، که باتوجه به تأکید رهبر، همه‌ی مدیران دستگاه‌ها و نهادها باتوجه به وظیفه‌ی دینی، انقلابی و مسئولیتی خود موظف هستند با ایجاد موج این قشر مردد را برای آوردن به پای صندوق‌های رای راضی کنند.

تقی زاده گفت: چند ماموریت خاص و ساده تعیین شده که اگر روی آنها تمرکز و به صورت رزمایش اجرا کنیم، می‌توانیم در ایام باقیمانده، موج ایجاد نمائیم.

وی با تشکر از تولید محتوای عملکرد، توسط برخی ادارات، از سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز خواست تا آنها نیز عملکرد ادارات خود را از طریق نصب بنر در ورودی اداره یا روش‌های خلاقانه‌ای دیگر، به گوش مردم برسانند چراکه بسیاری از مردم از عملکرد آنان اطلاعی ندارند تا به شرکت در انتخابات تشویق شوند.

نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام تصریح کرد: همانطور که دشمن از کارکردهای نظام نمی‌گوید و فقط از مسائل محسوسی همچون؛ قیمت نان، مرغ، گوشت و... می‌گوید و مثلا ضریب دینی، ضریب صادرات کشور و... را بیان نمی‌کند، شما نیز باید عملکرد مثبت خود را به زبان مردم، برایشان بیان کنید تا اثر داشته باشد.

تقی‌زاده با بیان اینکه، وضعیت انقلاب اسلامی مهم است، تأکید کرد: این وضعیت باید به مردم گفته شود تا امید آفرین باشد که در یک بسته محتوایی در استانداری و مجلس شکل گرفته تا بتواند کمک کار دست‌اندرکاران انتخابات در ایام باقیمانده باشد، اعم از؛ تامین سخنرانان برتر استان و کشوری، طرح‌هایی برای فضا‌سازی، پوستر و کلیپ جهت برگزاری برنامه، تأمین سخنرانان اثرگذار و... که همه‌ی آنها در دبیرخانه قرارگاه تامین‌رسان در استانداری و معاونت سیاسی طرح آرمان علی‌وردی در سپاه تجمیع شده است و با مطالبه‌ی شما، در اختیار شما قرار می‌گیرند و می‌توانند کیفیت برنامه‌‌ی شما را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: در انتخابات پیش‌رو، ۳دسته مخاطب داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم که دسته‌ی اول، رای اولی‌ها هستند که بخش کوچک‌تری در آموزش و پرورش و بخش بزرگتری در دانشگاه‌ها و قشر اثرگذاری هستند، و دسته‌ی دیگر، کارمندان هستند که هم خانواده‌ی بزرگی را در جامعه تشکیل می‌دهند و هم جهت برخورداری از جایگاه اجتماعی، از نظر فکری و الگویی، افراد اثرگذاری در طایفه، خانواده و اجتماع خود می‌باشند.

نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام با بیان اینکه، فضاسازی برای عموم مردم شهر و روستاها نیز موضوع مهمی است خاطرنشان کرد: در خصوص دستگاه‌ها دو توقع داریم، یکی اینکه، روی مخاطب تمرکز کنید و دیگر اینکه، برای کارمندان و خانواده‌های آنان و بازنشستگان، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دهید.

تقی‌زاده تأکید کرد: از شما انتظار داریم «جلسات تلقیح اقنایی» در قالب؛ «سخنرانی»، «اردو»، «برگزاری جشن به صورت پرحجم» را پیگیری کنید، «گزارش آماری از عملکرد دستگاه‌ها و نهادها بصورتی که مشرف به انقلاب باشد» ارائه نمائید و روی کلیدواژه‌هایی که مردم روی آنها حساس هستند مانند؛ «مبارزه با فساد»، «مبارزه با فقر»، «تسکین آموز مردم»، «پیشرفت علمی»، «ارائه خدمات به مردم» و ... کار کنید.

وی بیان کرد: هرچند هنوز تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، اما دعوت به انتخابات اثرگذار است و باید در فضای شهرستان و اداره انجام شود چراکه، تبلیغات و بازگویی مکرر اثربخش است.

 

نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادها جهت ایجاد شور و نشاط، جشن‌ها را پرشور برگزار کنند و بعضی از دستگاه‌ها که فضای متفاوتی دارند نیز برنامه‌های خود را مشخص و اجرایی نمایند.

تقی‌زاده تشریح کرد: در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای رای اولی‌ها پویش‌هایی برگزار خواهد شد که کمک‌کننده است، همچنین، برای دانش‌آموزان ابتدایی و دانش‌آموزانی که هنوز به سن رای نرسیدند، «پویش همراهی با والدین» داریم که در سال‌های گذشته نیز بسیار اثرگذار بوده و باز هم بسیار می‌تواند اثر ایجاد کند، چراکه این کار، کودکان ابتدایی و حتی والدینی که اعتقاد به رای نداشته باشند را به سوی رای می‌کشاند.

وی افزود: «حضور سخنرانان در مدرسه و جهاد تبیین»، «برگزاری تریبون آزاد در مدارس»، «برگزاری نمادین انتخابات»، «اردوهای راهیان پیشرفت» که می‌تواند اثرگذار باشد بطور مثال، دانش‌آموزانی که در مدارس سمپاد (تیزهوشان) مشغول تحصیل بودند و اعتقادی به این مسایل نداشتند، پس از حضور در اردوی راهیان پیشرفت، عنوان می‌کنند ما رای خواهیم داد و نگاه ما نسبت به انقلاب اسلامی تغییر کرده است، «نامه‌ای به نمایندگان مجلس» از دیگر برنامه‌های ماست.

نماینده ستاد انتخابات استان مازندران و قرارگاه عملیاتی رسام عنوان کرد: برنامه‌های تَشَکُّلی نیز در بخش دانش‌آموزی با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با کمک فرمانداری نیز می‌تواند جهت تشویق به حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های رای رقم بخورد، که در چند شهرستان کلید زدیم، بطوریکه؛ دانش‌آموز رای اولی، بصورت نمادین رابط فرماندار یا رابط نوجوان فرمانداری از عوامل اجرایی انتخابات است که باعث می‌شود، هم دوستان و هم خانواده‌اش را به تشویق به حضور در انتخابات کند.

تقی‌زاده، «تولید منبع» برای حضور نوجوانان و «ایستگاه‌های گفتگو در خیابان‌ها و شهرها» جهت در دست گرفتن جَوِّ شهرستانی، «پاتوق‌های گفتگوی دانش‌آموزی»، «نشست‌های مجازی با اساتید استانی و کشوری»، «جشن تکلیف رای‌اولی‌ها»، «مناظرات دانش آموزی»، «پیامک‌های به دانش‌آموزان» و پای کار آمدن مخابرات در روز انتخابات را از دیگر برنامه‌های برشمرد و تصریح کرد: ارسال پیامک به دانش‌آموزان می‌تواند اثرگذار باشد، چراکه در دو سال پیش، این برنامه را برای رای اولی‌ها داشتیم که یک پیام صوتی با صدای حاج قاسم؛ «کشور ایران حرم است»، پخش شد و یک نوجوان همه را برای حضور در انتخابات صدا می‌زد که بسیار اثرگذار بود.

وی افزود: در فضای دانشجویی و دانشگاه‌ها نیز؛ «ایستگاه‌های گفتگوی خیابانی»، «نشست‌ها» و «حضور سخنران تبیینی»، «انتشار اخباری که توسط دستگاه‌ها تولید و در فضای دانشجویی پخش می‌شود» را داریم که می‌تواند خیزش ایجاد کند و در تغییر فضای شهرستان بسیار موثر باشد و در هفته آخر، «رزمایش حضور» را خواهیم داشت.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار