مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در سطح استان از امروز، شرایط یخبندان در نقاط مختلف حاکم خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 25 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا اظهار کرد: طی چند روز آینده دمای هوای اغلب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای قیدار با منفی ۶ درجه و حلب با ۱۴ درجه سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اضافه کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین منفی چهار و هشت درجه بالای صفر گزارش شد.

این مسئول ادامه داد: وضعیت جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری است که با وزش باد همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه وزش باد امروز در حد شدید و بسیار شدید خواهد رسید، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رحمن‌نیا با بیان اینکه در این خصوص هشدار زرد هواشناسی صادر شده است، افزود: هم‌استانی‌ها با توجه به هشدار جوی زرد، از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی خودداری کرده و همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشکیده و کهنسال اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه بارش‌های پراکنده طی چند روز آینده در استان رخ می دهد، افزود: میزان بارش‌ها در روز چهارشنبه بیشتر است اما به دلیل کاهش دما عمده بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق بادخیز وقوع کولاک برف محتمل است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار