مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۹۵ درصد مزار‌های واقع در گلزار‌های شهدا ساماندهی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 05 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، عباس برزگر ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه) در نشست خبری، با بیان اینکه تعداد شهدای استان زنجان ۲۹۱۸ شهید است، اظهار کرد: پرونده این شهدا در استان قرار دارد، ولی تعداد شهدای منتسب به استان در مجموع ۳ هزار و ۵۳۵ شهید است. تعدادی از شهدا منتسب به استان هستند که مزار یا پرونده آن‌ها در استان نیست.

وی افزود: ۱۶۴۷ شهید استان معادل ۸۷ درصد در سن ۱۰ تا ۳۰ سال بودند.

برزگر با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری یادواره شهدای استان در اسفندماه، گفت: بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات است. از مجموع شهدای استان ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیات‌ها در ماه اسفند انجام شده است.

برزگر همچنین به ساماندهی گلزار‌های شهدای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد مزار‌های واقع در گلزار‌های شهدای استان ساماندهی شده است. تاکنون ۲۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده و با تامین اعتبار لازم، ۱۰۰ درصد گلزار‌های شهدای استان ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شمار گلزار‌های شهدای استان ۴۳۰ گلزار است، افزود: ۲۹۰۶ مزار در این گلزار‌ها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با ۱۱۱۰ مزار در روستا‌ها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهر‌ها واقع شده است.

برزگر متذکر شد: امسال ۵۷ مورد خاطره‌نگاری از خانواده‌های شهدا و ۴۵ مورد خاطره‌نگاری از جانبازان استان تالیف شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در طی سال، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۸ حسینیه شهدا در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار