منطقه گردشگری خالدنبی و تپه ماهور‌های زیبای آن بار دیگر سرسبز و مخملی شده و دوست داران طبیعت را گرد خود جمع کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷ 12 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، سرسبزی و زیبایی غیرقابل توصیف مناطق پیرامونی خالد نبی در شهرستان کلاله هرساله در فصل بهار گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، اما سال گذشته در فصل بهار کاهش شدید بارندگی اثرات ناخوشایند خود را در این منطقه نشان داده بود و بنا بر روایت شاهدان و گردشگران اثری از تپه‌های مخملی و لاله‌های زیبایی که همه ساله دشت‌های اطراف آن را فرش می‌کردند، دیده نمی‌شد.

دشت‌های وسیع و سرسبز جایش را به صحرای خشک و بی‌آب و علف داده و تپه ماهور‌های مخملی این منطقه آرام آرام در حال تبدیل شدن به بیابان بود که این مسئله موجی از ناراحتی و نگرانی را در دوست‌داران طبیعت ایجاد کرد.

اما بهار امسال با افزایش بارش‌ها در استان گلستان، طبیعت به قهر خود پایان داده و بار دیگر شاهد تصاویر زیبا و خیره کننده در منطقه گردشگری خالد نبی هستیم و این منطقه زیبا و چشم نواز زیباتر از همیشه خودنمایی کرده و گردشگران زیادی را گرد خود جمع کرده است.

گورستان خالد نبی یکی از جالب‌ترین گورستان‌های ایران است که در شهر گنبد استان گلستان واقع شده و به زیارتگاه و سنگ قبر‌های غیرمعمول و عجیبش معروف است. گرچه بخش زیادی از آن مورد تخریب و آتش سوزی واقع شده، اما باز هم گردشگران زیادی برای بازدید از آثار باقی مانده راهی استان گلستان می‌شوند.

این مجموعه به روی ارتفاعات و کوهستان‌های استان گلستان واقع شده و محل تدفین خالدنبی است. چندین تندیس سنگی بزرگ و کوچک نیز در آن وجود دارند که نظر‌ها را به خود جلب می‌کنند.

اطراف مجموعه گورستان خالد نبی گرگان توسط چشم انداز‌ها و مناظر طبیعی و زیبا احاطه شده و به همین سبب این منطقه جاذبه گردشگری مهمی در شمال کشور به حساب می‌آید.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار