پروژه غیرهمسطح شهید مدافع حرم، عباس دانشگر با حضور مسؤولان ارشد استان و جمعی از مسؤولان شهری سمنان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ 20 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، افتتاح این پروژه پروژه امروز (یکم، اردیبهشت ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

حسین موسوی، شهردار سمنان در حاشیه این آیین با بیان اینکه این پروژه پس از سال‌ها انتظار امروز افتتاح شد، گفت: پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید مدافع حرم عباس دانشگر از پروژه‌های بزرگ و شاخص شهری در سمنان بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در تسهیل در ترددها و کاهش سوانح جاده‌ای خواهد داشت، اظهار کرد: این پروژه بین دو شهرک کوهسار و روزیه با هدف تسهیل تردد غرب به شرق در بزرگراه شهید شوکت‌پور از سال ۱۳۹۹ و در دوره پنجم مدیریت شهری آغاز شد و تا پایان این دوره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد رسید؛ اما در دوره ششم مدیریت شهری و از اواسط سال گذشته با همت همکاران در شهرداری سمنان و با تکیه بر توان بومی شهر، این پروژه سرعت قابل توجهی گرفت و امروز افتتاح رسمی شد.

او با اشاره به اعتبار هزینه‌شده در این پروژه، گفت: پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید مدافع حرم عباس دانشگر با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال، معادل ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش مالی روز به بهره‌برداری رسید.

شهردار سمنان افزود: در آیین افتتاح این پروژه از خانواده شهید مدافع حرم، عباس دانشگر تجلیل شد.

مهدی خراسانیان، رئیس شورای شهر سمنان نیز در آیین افتتاح این پروژه، گفت: اجرای این تقاطع غیرهمسطح در این نقطه، خارج از محدوده شهری، در وظایف ذاتی شهرداری نبود، اما به علت تلفات جانی و با توجه به لزوم دسترسی ایمن شهروندان به‌ویژه اهالی شهرک کوهستان، از دوره پنجم شورا در دستور کار قرار گرفت که در شورای ششم گشایش یافت.

در این مراسم، از کتاب آقا داماد شهید که در آن به خاطرات این شهید مدافع حرم پرداخته شده است، رونمایی شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار