تابناک: وزیر اسبق امور خارجه انگلیس، که هم اکنون در هتل عباسی اصفهان اقامت دارد، با تجمعات چند ده نفری دانشجویان دانشگاه اصفهان مواجه شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 25 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جک استروا که بعد از سفر به شیراز و حاشیه هایی که در این شهر همزمان با ورود وی ایجاد شد، این شهر را به مقصد اصفهان ترک کرد.

استروا که در شیراز با تجمعات دانشجویان معترض به سفر وی به ایران، نتوانست در یک هتل ثابت اقمات داشته باشد و مجبور شده بود چندین بار محل اقامت خود در این شهر تغییر دهد، تصمیم به سفر به اصفهان گرفت اما استروا چندان در اصفهان هم مورد اقبال عموم به ویژه دانشجویان قرار نگرفت.

وی که هم اکنون در هتل عباسی اصفهان اقامت دارد، با تجمعات چند ده نفری دانشجویان دانشگاه اصفهان مواجه شد.

این تجمع که هنوز هم ادامه دارد به نشانه اعتراض به حضور وزیر اسبق امور خارجه انگلیس از سوی دانشجویان دانشگاه اصفهان که از دیروز در شبکه های مجازی برای این تجمع اطلاع رسانی کرده بودند، برگزار شده است.

گفتنی است وزیر اسبق امور خارجه انگلیس برای بازدید از برخی شهرهای ایران مانند، یزد، شیراز و اصفهان به ایران سفر کرده است.

پیش از این نیز بسیج دانشجویی 25 دانشگاه اصفهان در اعتراض به این سفر بیانیه ای را صادر کردند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: حال كه با تصويب برجام در مجلس شوراي اسلامي و شوراي امنيت ملي و همچنين ابلاغ فرامين مقام عظماي ولايت و شروط نه‌گانه ايشان، تعاملات ايران با دنياي غرب و آمريكا صرفا در موضوع هسته‌اي روبه فزوني است، بايد هوشيار بود و تحركات مخفيانه دولت‌هاي غربي و استعمارگر را به دقت رصد نمود تا برجام به مثابه دروازه نفوذ همه جانبه براي دول استكباري تعريف نشود.

اين بيانيه مي‌افزايد: رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها خطر نفوذ فرهنگي و سياسي جبهه تقسيم كار شده استكبار را به دولت و ملت گوشزد نموده و خطرات و تبعات اين نفوذ به بهانه توافق هسته‌اي را كه خواسته دولت‌هاي استعماري از جمله انگلستان است را تذكر داده‌اند. رژيم استعماري انگليس نيز همواره در تاريخ سياه خود در صدد نفوذ فرهنگي-سياسي به اقصي نقاط جهان بالاخص بلاد مسلمين بوده است و اين را تاريخ سراسر ظلم و جنايت و غارت و چپاول آن به خوبي جلوي چشم بيدار ملت‌ها قرار مي‌دهد.

دانشجويان بسيجي در بخشي از بيانيه خود با اشاره به جنايات رژيم انگلستان تاكيد كرده‌اند: ملت ما هنوز خوش‌رقصي‌هاي ايادي شما در عاشوراي سال 88 و حرمت‌شكني خيام اباعبدالله(ع) را به‌ياد دارد، ما هنوز فتنه‌انگيزي‌هاي انگليس خبيث را در غائله 78، در تجهيز صدام، در كودتاي28 مرداد سال32 در حمايت از ديكتاتوري پهلوي اول و دوم بياد داريم و آنها نه مي‌بخشيم و نه فراموش مي‌كنيم حتي اگر به لطف برخي غرب دوستان، مجددا صاحب سفارت شده باشيد.

در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: امروز عاشوراي حسيني است و مردم عزت‌مند و ولايت‌مدار ما در سوگ آن امام مظلوم و ظلم‌ستيز  بر سر و سينه مي‌زنند اما همزمان در اصفهان شاهد ورود عمر بن سعدها، شمرها و يزيدهاي عصر حاضر به استان اصفهان هستند؛ شايد مغزهاي پوسيده مستكبرين و دنباله‌هاي داخلي آنان دچار خطاي محاسباتي شده و اجراي برجام را مساوي با اضمحلال انقلاب اسلامي از ماهيت انقلابي و اسلامي آن تحليل كرده‌اند!

دانشجويان 25 دانشگاه اصفهان در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد كرده‌اند: دولت انگليس بايد از مواضع و رفتارهاي خصمانه گذشته كشورش از مردم ايران و بلكه از ملل ستم‌ديده و تحت چپاول روباه پير، عذرخواهي كند. انگليس بايد به خاطر عملكرد 100 ساله اين كشور در مورد ايران از جمله كودتاي 28مرداد، حمايت از رژيم شاه، قحطي بزرگ سال‌هاي 1919-1917 كه بي‌ترديد بزرگ‌ترين فاجعه در تاريخ ايران است و ناشي از سياست‌هاي بازرگاني و مالي بريتانيا بود و همچنين مقابله با قيام دليران تنگستان، دخالت در ناآرامي‌هاي پس از انتخابات سال88 و چندين و چند مورد ديگر از ملت ايران عذرخواهي كند تا شايد بواسطه آن، ملت انقلابي و هوشيار و بيدار ايران اسلامي درباره ارتباطات تعريف شده با آنان، تأمل كند.

در پايان اين نامه آمده است: اجازه ورود اين جرثومه فساد سياسي و نماد ظلم به ملت‌هاي آزاده جهان را در محيط مقدس دانشگاه نخواهيم داد و تمام حرف دل خود را به زباني كه بيش از 37 سال است كه با آن آشنا هستيد در 13 آبان همراه با خشم انقلابي‌مان بر سر شما فرياد خواهيم زد و مجدانه پيگير شناسايي و رسوا نمودن عواملي كه اين لكه ننگ را در سرزميني كه وجب به وجبش بوي مبارزه با استبداد، استكبار و استعمار را مي‌دهد، خواهيم بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
اقامت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
در تصویری که من دیدم اکثرا تجمع کتتدگان آدم های مسن بودن و اگر هم دانشجو بودن دانشجوی فرمایشی بودن
به نظر من آدم های بیکاری بودن که کارشون جو سازی از یه موضوع بی اهمیته
به هر حال این قشر زحمت کش نیستن و کار مفیدی برای جامعه انجام نمیدن
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
در خبرها داشتیم که جک استراو وقتی به کشورش بازگشت گزارش داده که ملت ایران هنوز تغییر نکرده اند و دست از اعتقادات انقلابی خویش برنداشته اند.
حالا مشخص شد که این اعتراض چقدر مفید واقع شده و ایشان نه به عنوان گردشگر بلکه به عنوان جاسوس و برای بررسی افکار عمومی به ایران آمده بوده.
خوشبختانه با حرکت انقلابی مردم غیور ما فکر نفوذ در کشور را از سرشان بیرون می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار