استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: در آینده اصفهان به مرکز علم و فناوری و هم‌چنین مرکز گردشگری و هنر کشور تبدیل می‌شود و اصفهان در آینده شهری نمونه در دنیا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نخستین کنگره بین المللی آسیایی- آفریقایی مایکوباکتریولوژی که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه 5 قرن قبل مارکوپولو در سفر به اصفهان، این شهر را نصف جهان نامید، اظهار داشت: اصفهان 4 دوره پایتخت ایران بوده است و امروز این شهر در بین 10 شهر دیدنی جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان در صنعت جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص داده، افزود: اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور بوده و در گردشگری و میراث فرهنگی نیز در کشور و منطقه حرف نخست را برای گفتن دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود 20 هزار اثر طبیعی و تمدنی قابل توجه در اصفهان گفت: یک هزار و 700 اثر تاریخی اصفهان در میراث ملی کشور و 5 اثر نیز در میراث جهانی به ثبت رسیده و نیمی از صنایع دستی کشور در اصفهان تولید می‌شود که بیش از 100 قلم از صنایع دستی اصفهان دارای مهر اصالت یونسکو است.

وی با بیان اینکه مدیرکل یونسکو در سفر خود به اصفهان این شهر را فیروزه بزرگ و صدف جهان خواند، تصریح کرد: در آینده اصفهان به مرکز علم و فناوری و هم‌چنین مرکز گردشگری و هنر کشور تبدیل می‌شود و اصفهان در آینده شهری نمونه در دنیا می‌شود.

گفتنی است نخستین کنگره بین المللی آسیایی- آفریقایی مایکوباکتریولوژی با محوریت "ارائه مهم‌ترین یافته‌های مایکوباکتریولوژیست‌ها" از 16 لغایت 20 اسفند ماه در هتل عباسی برگزار می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار