رييس پليس فتا استان اصفهان خبر داد:
تابناک: رييس پليس فتا استان اصفهان اعلام كرد: دو نفر از سارقان اينترنتي كه با راه اندازي سايت فيشينگ توانسته بودند اطلاعات حساب بانكي ۱۸۰ نفر را هك و مبالغي از حساب آنان برداشت كنند، توسط كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان دستگير شدند.
کد خبر: ۱۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت هاي غيرمجاز از حساب بانكي آنان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ مصطفي مرتضوي در اين‌باره گفت: در تحقيقات صورت گرفته، مشخص شد در يكي از فروشگاه‌هاي اينترنتي با استفاده از شماره حساب شاكيان پرونده، گوشي تلفن همراه خريداري شده است در حالي كه صاحبان آنها از اين موضوع بي اطلاع بودند.

وي افزود: سرانجام با اقدامات تخصصي علمي يكي از سارقان هنگام دريافت گوشي تلفن همراه در فروشگاهي در سطح شهر اصفهان شناسايي و دستگير شد.

رييس پليس فتا استان اصفهان تصريح كرد: متهم، پس از مواجهه با مدارك و مستندات علمي به كلاهبرداري از كاربران اينترنت با راه اندازي سايت فيشينگ و سرقت اطلاعات حساب بانكي آنان، اعتراف و همدست خود را معرفي كرد.

وي اظهار كرد: با اعتراف متهم، همدست وي نيز حين كار با لب تاپ خود، شناسايي و به همراه سيستم هاي حامل داده به پليس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوي افزود: در بازرسي از متهمان، تعداد هفت دستگاه گوشي تلفن همراه هوشمند به ارزش ۱۱۰ ميليون ريال كشف و همچنين در بررسي محتواي اطلاعات حافظه و لب تاپ توقيفي، تعداد ۱۸۰ عدد اطلاعات حساب بانكي شهروندان به دست آمد.

وي خاطرنشان كرد: متهمان پس از اعتراف به ارتكاب كلاهبرداري اينترنتي از طريق فيشينگ، با شكايت شاكيان پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار