تابناک: این طرح که بدون برگزاری تشریفات مرسوم برای مراسم‌های افتتاحیه در حال برگزاری است، سبب شده تا مردم اصفهان افتتاح پروژه های عمرانی در شهر خود را نه به عنوان یک رویداد بلکه در قالب، امری طبیعی در لایه های مختلف اجتماع قلمداد کند.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 30 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، در دور جدید مدیریت شهری اصفهان، تحولاتی در پوسته وهسته تصمیمات اجرایی رخ داده است که مصادیق آن را می توان نمونه ای از کار جهادی و اقدامات در راستای زدودن زنگار بی اعتمادی از دایره مدیران شهری از دیدگاه مردم دانست.

استراتژی مدیریت جهادی با تاکتیک "هرهفته، یک پروژه عمرانی" که در این دوره با کمترین برد تبلیغاتی و در جهت افزایش رضایت عمومی از خدمات شهری در حال اجرا شدن است، می تواند بخش‌هایی از طرح به کارگیری مدیران غیرگلخانه‌ای که از نخستین تعابیر شهردار در روزهای آغاز به کار وی برای چینش نیروهای مدیریتی بود، باشد.

همچنین این طرح که بدون برگزاری تشریفات مرسوم برای مراسم‌های افتتاحیه در حال برگزاری است، سبب شده تا مردم اصفهان افتتاح پروژه های عمرانی در شهر خود را نه به عنوان یک رویداد بلکه در قالب، امری طبیعی در لایه های مختلف اجتماع قلمداد کند. این نگرش نشان می دهد که پویایی شهری در اصفهان به حدی رسیده است که شهروندان تلقی خود از روند توسعه را نه یک پروسه طولانی‌مدت بلکه، اتفاق تکراری اما پرثمر شهر تلقی کرده اند.

از سویی شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان و دیگر مدیران شهری هم برخلاف روال معمول بدون ایراد سخنرانی، ربان پروژه های افتتاحی را می‌چینند تا از این رهگذر به پشتوانه اعتماد مردمی، الگویی از توسعه منهای تشریفات را از اصفهان به دیگر متروپولیتین‌های ایران عرضه کنند.

مردم محوری مهمترین اصل و معیار "هرهفته، یک پروژه " است که این یک نهضت و یک نگاه جدید در سطح استان بلکه در کل کشور است و این قابل توجه و ارزشمند است.

به هرروی نهضت گسترش دامنه امکانات شهری از قلب چهارباغ به خیابان‌ها و کوچه‌های حصه و زینبیه نشان می دهد که این اقدامات با موتور محرکه پشتوانه مردمی حرکت خود را در شهر آغاز کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سيد
|
United States
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
چقدر اغراق مى كنى تابناك! دنبال چه هستى؟؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :