همانقدری که افول ذوب آهن پس از نایب قهرمانی آسیا و دست و پا زدن این تیم برای عدم سقوط به دسته پایین تر برای فوتبال دوستان، هواداران و اهالی فوتبال غیرعادی به نظر می رسید، اوجگیری و پوست اندازی این تیم در طول فصل گذشته که ذوب آهن را به عنوان بهترین تیم دو فصل اخیر فوتبال ایران معرفی کرد عجیب و غیر قابل منتظره بود.
کد خبر: ۱۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 01 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، همانقدری که افول ذوب آهن پس از نایب قهرمانی آسیا و دست و پا زدن این تیم برای عدم سقوط به دسته پایین تر برای فوتبال دوستان، هواداران و اهالی فوتبال غیرعادی به نظر می رسید، اوجگیری و پوست اندازی این تیم در طول فصل گذشته که ذوب آهن را به عنوان بهترین تیم دو فصل اخیر فوتبال ایران معرفی کرد عجیب و غیر قابل منتظره بود.
تیمی که بالاخره توانست خودش را از شرایطی که در آن گرفتار آمده بود نجات دهد و به همان تیمی تبدیل شود که زمانی کیفیت و سبک فوتبالش زبان زد عام و خاص بود.
ذوب آهنی که به معنی واقعی کلمه پوست انداخت و حالا با یک دو جین بازیکن جوان و آتیه دار که همگی قراردادهای چند ساله برای تضمین موفقیت ذوب آهن در طی چند سال آینده دارند، می تواند در جمع بزرگان فوتبال ایران آقایی کند.
مسیری که در این راه طی شد یک مسیر برنامه ریزی شده بود. نباید فراموش کرد که ذوب آهنی که در سال 2010 نایب قهرمان آسیا شد از سال 2006 حرکت خودش را آغاز کرد و در نهایت نشان داد وقتی پی ریزی و فنداسیون درست باشد
کار خوب پیش می رود حتی اگر تغییرات مدیریتی(که بسیاری آن را هدفمند و برنامه ریزی شده در جهت تضعیف ذوب آهنی که به خپبی روی ریل نتیجه گیری افتاده بود) در کار باشد.
ذوب آهنی که متفاوت از بسیاری از باشگاههای پر آوازه ایران به دلیل داشتن مدیران ورزشی توانسته بود سخت افزار و علم را جایگزین حاشیه کند، خودش را در قامت یک باشگاه بزرگ در آسیا معرفی کرد اما چند تصمیم نابخردانه کافی بود تا این تیم بلافاصله از قله به دره پرت شود.
متاسفانه بایستی گفت قدر تیمی که برای آن سالها زحمت کشیده شده دانسته نشد و در ذوب آهن اهرمهای حفظ کیفیت به خوبی به کار گیری نشد تا در سایه انواع و اقسام سوء مدیریتها در ذوب آهن که همگان از آن آگاه هستند!!! ذوب آهن به یک تیم معمولی و حتی تیمی که باید به جای تلاش برای قهرمانی برای سقوط نکردن بجنگد تبدیل شود.
اکنون ذوب آهن اما دوباره در مسیر قله قرار گرفته است و بایستی به این نکته تاکید کرد که شاید خوش بین ترین فرد فوتبالی هم نمی توانست پیش بینی کند تیمی که در لیگ سیزدهم برای نیفتادن می جنگید در لیگ چهاردهم در لیگ سهمیه بگیرد و در جام حذفی هم قهرمان شود و در ادامه این حرکت فوق العاده در لیگ پانزدهم فینالیست حذفی شده، در لیگ در کورس قهرمانی قرار گرفته و از طرفی بی تاب بازگشت قدرتمندانه به لیگ قهرمانان آسیا برای معرفی دوباره ذوب آهن به عنوان تیمی در خور احترام برای نام ایران باشد.
بی تردید اگر نبود حرکت نظام مند و برنامه ریزی شده و اگر نبود تخصص و تلاش برای تجلی دوباره نام ذوب آهن اکنون شاهد احیای ذوب آهن نبودیم و باید برای این اتفاق به آذری ، گل محمدی و همکارانش تبریم گفت.
آنچه تاکنون بدان اشاره شد صورت وضعیت فعلی سبزپوشان دیار زاینده رود بود حال آنکه بعد دیگری که اذهان را در مورد ذوب آهن مالامال از تشویش می کند نگرانی از بابت تکرار دوباره تاریخ و لغزش ذوب آهن در مسیر پیشرفت فعلی در سایه سوء تدبیرهاست.
به نظر می رسد آنچه در شرایط فعلی نیاز مبرم ذوب آهن برای ادامه روند صعودی است، حفظ و القای آرامش و حمایت از این تیم دوست داشتنی است حال آنکه به نظر می رسد برخی فارغ از درک شرایط حساس ذوب آهن با در نظر گرفتن مسائل شخصی در پی اهداف شخصی، بی تفاوت از کنار نام ذوب آهن می گذرند.
بدیهی است که در شرایط فعلی که کمتر از یک ماه دیگر تا شروع رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و ذوب آهن در لیگ برتر و جام حذفی نیز مدعی است
بهترین اتفاقی که مردم اصفهان، هواداران و منافع ملی و استانی را تامین می کند همیت، همراهی و نگاه ژرف مدیرانی است که تصمیمات آنها می تواند از یکسو به پایداری رشد ذوب آهن کمک کند و در سوی مخالف می تواند ذوب آهن را به سراب پس از لیگ قهرمانان سال 2011 رهنمون کند، اتفاقی که به هیچ وجه مطلوب میل هیچکس جز بدخواهان و منتفعان از تغییر مسیر ذوب آهن نیست،
افرادی که به هر دلیلی خود را قانع می کنند که باید در مسیر حرکت رو به جلوی ذوب آهن سنگ اندازی کنند و از هر ظرفیتی حتی تغییرات مدیریتی صورت گرفته در کارخانه و هیات مدیره باشگاه برای دستیابی به این هدف استفاده نمایند.
اینکه این افراد که تلاشهایی بعضاً علنی و بعضاً به تصور خود در خفا را در پیش گرفته اند به هدف خود می رسند یا نه یک طرف، دودی که از این قبیل رفتارها به چشم مردم و هوادارانی که به موفقیتهای ذوب آهن دوباره مدعی می رود از سوی دیگر نگران کننده به نظر می رسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :