استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: یکی از اصلی ترین اولویت های کاری محیط زیست استان در سال 94 مقابله با ریزگردها است.
کد خبر: ۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 31 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگر پور روز دوشنبه در دیدار نوروزی با رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان ، کمبود آب و مسائل زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها را از مهمترین چالش های این استان بیان کرد.

وی با اشاره به بازدید های سال گذشته خود از منطقه شرق و شمال شرق اصفهان، اظهار کرد: در این بازدیدها برای جلوگیری از وقوع پدیده گرد و غبار در اصفهان و شهرهای اطراف تدابیری اندیشیده شد.

استاندار اصفهان به منطقه شرق و شمال شرق این استان گفت: دخل و تصرف های انسانی از جمله معادن شن و ماسه و کوره های آجر و گچ ، این مناطق را به کانونهای اصلی فرسایش خاک و ایجاد گرد و غبار تبدیل کرده است.

وی احیای تالاب گاوخونی را در راستای تثبیت خاک در شرق و شمال شرق اصفهان موثر دانست و ابراز عقیده کرد: انتقال پساب تصفیه خانه ها به این مناطق برای جلوگیری از وقوع پدیده گرد و غبار موثر است.

تالاب بین المللی گاوخونی در فلات مرکزی ایران قرار دارد که بخش بزرگی از آن در استان یزد و مابقی آن در استان اصفهان می باشد و آب زاینده رود به آنجا می ریزد.

این تالاب حیاتی منطقه ای به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع را پوشانده و در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه های شنی واقع شده است.

در پی کاهش بارندگی ها و کمبود آب در استان اصفهان در سالهای گذشته ، آب ورودی این تالاب مدتهاست به صفر رسیده و این تالاب خشک شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سالانه یکهزار هکتار تاغ کاری در شرق اصفهان در برنامه قرار دارد ، تصریح کرد: مدیریت استان در نظر دارد که این مساحت را به پنج هزار هکتار افزایش دهد.

وی تصریح کرد: برای دست یابی به این هدف به کمک و همکاری همه دستگاه ها به خصوص شهرداری اصفهان و شورای شهر نیاز است.

وی به معضل گرد و غبار در برخی از استانهای کشور و کلانشهرها از جمله اهواز اشاره کرد و هشدار داد: پدیده شن های روان و ریزگردها به یک قدمی اصفهان رسیده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، زرگرپور با اشاره به اینکه همکاری شهرداری و شورای شهر اصفهان برای مقابله با ریزگردها موثر است ، خواستار بازدید مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر از کانونهای تولید و انتشار ریزگردها در اصفهان و اتخاذ تدابیر لازم برای ثبیت خاک این مناطق و مقابله با ریزگردها شد.

استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » اظهار کرد: حسن انتخاب این شعار برای سال جدید ، فضای تعامل و خدمت رسانی را بیش از پیش برای مسئولین فراهم می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار