کد خبر: ۱۸۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 25 February 2016
روزنامه آرمان درباره نحوه و رود میوه قاچاق به کشور اینطور نوشته است: در هفته‌هاي گذشته بازار ميوه از ميوه‌هاي قاچاق پر شد و گمرك در بخشنامه‌اي جديد ميوه‌هاي وارداتي را موظف به عبور از ايكس‌ ري كرده است. معمولا برخي اظهارات اين است كه قاچاق با كالايي كه وارد مي‌شود متفاوت است. به همين علت بررسي كردن كالاي وارداتي با نوع محصول توسط ايكس ري راحت تر از اين است كه كالا را تخليه كنند و آن را نگاه دارند.
بسياري از اقدامات خلاف مانند عمل قاچاق عملا به اين صورت جلوگيري مي‌شود. اگر مغايرتي در زمان بررسي كردن كالا مشاهده شد، مي‌تواند باز كردن كالا و جزئيات بيشتر را هم به دنبال خود آورد. قاچاق ميوه مانند ديگر محصولات و كالا‌هاي ممنوعه موضوع تازه‌اي نيست كه كشور به تازگي با آن مواجه شده باشد و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز هم به همين دليل تاسيس شد.
با توجه به اينكه طي هفته‌هاي گذشته سوالاتي درباره اينكه چرا گمرك قبل از قاچاق ميوه‌ها اين اقدام را انجام نداد، مطرح شد، بايد گفت كه گمرك اين اقدام را در سال‌هاي گذشته انجام داده و براي تاكيد، استفاده از ايكس ري را در بخشنامه‌اي ارائه كرده است. به هر حال تعداد دستگاه‌هاي ايكس ري در مرز‌ها كم بوده و گمرك با تاكيد بر اين مساله به دنبال همه‌جانبه‌شدن اين طرح است.
متاسفانه امروز، همه مرز‌هاي كشورمان مجهز به ايكس ري نيستند و بايد هر چه زودتر اين اقدام صورت گيرد. بنابراين قاچاق از برخي مرز‌ها با اين طرح كاهش خواهد داشت. بايد در تمامي مرز‌هاي ورودي و خرجي كشورمان اين تجهيزات آماده شود تا از قاچاق بي رويه جلوگيري شود. به كارگيري ايكس ري باعث مي‌شود كه ورود و خروج كالا‌ها به صورت قانوني با سرعت بيشتري انجام ‌شود. درباره ميوه‌هاي تابستانه‌اي كه در روز‌هاي اخير به كشورمان قاچاق شد، نظارت بيشتر گمرك مدنظر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار