در غفلت این روزهای مسئولان استان؛
تابناک: فاضلاب این بیمارستان که آلوده به مواد رادیواکتیو و نیز شامل فاضلاب انسانی است با ورود به رودخانه زاینده رود، به یکی از معضلات زیست محیطی و عوامل تهدیدکننده حیات زنده رود تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 03 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، خشکسالی، برداشت های بی رویه، تخلیه فاضلاب خانگی و .... همه تهدید‌هایی است که طی سال های اخیر همواره زاینده رود را در معرض خطر قرار داده است. رودخانه ای که باید به فرصتی برای ساکنان اطراف آن تبدیل شود این روزها با بی تدبیری و سودجویی عده‌ای در برخی مناطق به یک تهدید خطرناک بدل شده است.

ورود فاضلاب بیمارستانی در همین شهر اصفهان را نمونه ای از بدترین اتفاقات در حاشیه زاینده رود می توان دانست. فاضلابی که آلوده به مواد رادیواکتیو است و سلامت و جان هزاران نفر از ساکنان اصفهان را تهدید می‌کند.

بیمارستان چمران اصفهان که در کنار رودخانه زاینده رود بعد از پل شهرستان قرار گرفته است، به عنوان تنها بیمارستان دولتی فوق تخصصی قلب و عروق استان اصفهان به شمار می رود و علاوه بر اینکه روزانه پذیرای صدها بیمار قلبی است، در نقطه ای مسکونی از شهر اصفهان واقع شده اما متاسفانه پنج سالی است که این مرکز درمانی با بی توجهی به مسائل زیست محیطی و با زیرپا گذاشتن قانون، جان شهروندان اصفهانی را در معرض خطر قرار داده است.

فاضلاب این بیمارستان که آلوده به مواد رادیواکتیو و نیز شامل فاضلاب انسانی است با ورود به رودخانه زاینده رود، به یکی از معضلات زیست محیطی و عوامل تهدیدکننده حیات زنده رود تبدیل شده است.


هرچند به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان اسناد و مدارک این تخلف در اداره محیط زیست اصفهان به صورت کامل وجود دارد اما متاسفانه مسئولان این بیمارستان به اذعان این مقام دولتی تاکنون حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده اند.

مهران شنتیایی در گفت و گو با تابناک، در این خصوص افزود: از سال 93 تاکنون پرونده تخلف بیمارستان چمران در شعبه 14 دادسرای اصفهان باز است و ما پیگیر این مسئله بوده ایم اما همانطور که گفتم مدیران بیمارستان چمران از پاسخ دادن به قانون طفره رفته اند.

وی گفت: فاضلاب این بیمارستان از همان سال 93 به رودخانه زاینده رود وارد می شود و در دو نوبت ما اخطارهای لازم را به مسئولان بیمارستان دادیم اما جوابی دریافت نکردیم.


رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان از پیگیری قضایی این پرونده به دنبال بی توجهی مسئولان بیمارستان چمران خبر داد و گفت: این پرونده همچنان مورد پیگیری مقامات قضایی و اداره محیط زیست است.

هرچند پیگیری قضایی این موضوع از سوی اداره محیط زیست استان جای تقدیر دارد اما اینکه این تخلف محرز سه سال است جلوی چشم مردم و مسئولان مربوطه در حال انجام است و مدیران این بیمارستان نیز خود را تاکنون موظف به پاسخگویی در برابر قانون نداسته اند اما برای افکار عمومی جای تامل دارد.

به هر حال این تخلف و عمل غیرانسانی و ضد محیط زیستی، در حالی از سوی یک بیمارستان در حال انجام است که عمدتا بیمارستان‌ها مسئول تامین سلامت مردم و ارتقا سطح بهداشت در جامعه هستند اما بیمارستان چمران اصفهان به جای توجه به این امر که وظیفه آن است، تخریب محیط زیست و تهدید سلامت شهروندان اصفهانی را در دستور کار خود قرار داده است که این مسئله جای بسی تامل دارد؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار