تکذبیه‌ چند خطی دانشگاه علوم پزشکی برای رسانه‌ها؛
تابناک: اگر این روزها به پشت بیمارستان چمران اصفهان سری بزنیم، متوجه می‌شویم که بعد از انتشار عکس‌های دفع فاضلاب، مسئولان بیمارستان با شخم زدن خاک پشت بیمارستان که تا پیش از این محل تجمع فاضلاب شده بود، سعی دارند پیش دستی کرده و با پاک کردن صورت مسئله، توپ را در زمین رسانه‌ها بیندازند!.
کد خبر: ۲۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 07 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، بعد از آنکه موضوع ریختن فاضلاب انسانی و بیمارستانی بیمارستان چمران اصفهان، رسانه ای شد، شاهد واکنش خاصی از سوی مسئولان این بیمارستان نبودیم.

مدیران بیمارستان چمران همانگونه که سال‌ها در برابر تذکرات قانونی و زیست محیطی، عدم پاسخ گویی و بی‌توجهی به افکار عمومی را مشی خود قرار داده بودند، با رسانه ای شدن این مسئله نیز همان راه خود را در پیش گرفتند.

هرچند که مسئولان محیط زیست استان اصفهان، تخلف بیمارستان چمران در تخلیه فاضلاب خود به حاشیه زاینده رود و آلوده کردن خاک به مواد رادیواکتیو را تائید کردند و این موضوع برای آنها در بازرسی‌های قانونی محرز شده است اما امروز مطلبی روی خروجی سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت و این موضوع را به کل انکار کرد!!.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدون توجه به مستندات موجود در این زمینه که از سوی مسئولان محیط زیست مطرح و توسط رسانه ها منعکس شده است و نیز عکس های موجود از وضعیت دفع فاضلاب بیمارستان چمران، به یک تکذبیه چندخطی در این خصوص اکتفا و اعلام کرده است؛ "پیرو درج مطالبی در سایت های خبری در خصوص آلوده شدن آب زاینده رود توسط بیمارستان شهید چمران، بدینوسیله باطلاع می رساند این مطالب توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکذیب می شود و انتظار است همگان دقت بیشتری در اطلاع رسانی حوزه سلامت داشته باشند".

بهتر بود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که وظیفه تامین بهداشت و سلامت مردم را بر عهده دارند به جای انکار واقعیت به بررسی مسئله پرداخته و بدون قرار گرفتن در مقابل رسانه‌ها همراه با آنها برای رفع یکی از مشکلات مهم شهر اصفهان اقدام می کردند.

به هر روی، این فقط متولیان سلامت در اصفهان نیستند که به تکذیب به جای پاسخ‌گویی به افکار عمومی دست زده اند بلکه در اقدامی قابل تامل و بعد از انتشار گزارش آلوده شدن زاینده رود و خاک اطراف بیمارستان چمران به فاضلاب انسانی و بیمارستانی، مسئولان بیمارستان چمران در اقدامی ابتکاری صورت مسئله را به روش خود پاک کرده اند!!.

اگر این روزها به پشت بیمارستان چمران اصفهان سری بزنیم، متوجه می‌شویم که بعد از انتشار عکس‌های دفع فاضلاب، مسئولان بیمارستان با شخم زدن خاک پشت بیمارستان که تا پیش از این محل تجمع فاضلاب شده بود، سعی دارند پیش دستی کرده و با پاک کردن صورت مسئله، توپ را در زمین رسانه‌ها بیندازند!.






با وجودیکه طی روزهای اخیر زمین اطراف زاینده رود و مجاور بیمارستان چمران به وسیله بیل‌های مکانیکی زیر و رو شده است تا اثری از خاک آلوده و تجمع فاضلاب در آن نباشد، اما تصاویر گرفته شده از پشت بیمارستان چمران نشان می دهد، مخازن فاضلاب این بیمارستان در طول روز انباشته از فاضلاب راکد بوده و این مخازن به محلی برای تجمع انواع حشره‌های موذی و عامل انتقال بیماری‌های عفونی تبدیل شده است!!.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :