گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک: روحانی به همان حقوق 300 هزار تومانی خودش بسنده می کند و در زمان نیاز نیز بسیار بیشتر از مردم عادی در صحنه حاضر است.
کد خبر: ۲۴۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 03 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، تبین برخی ویژگی های شخصیت امام خمینی، اظهار نظر در خصوص ترکیب هیئت رئیسه دو مجلس خبرگان وشورای اسلامی و نیز تذکراتی در خصوص ماه مبارک رمضان از محورهای سخنان امام جمعه اصفهان بود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اظهار رضایت از نتیجه انتخابات هیئت رییسه دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه نهایی انتخابات هیئت رییسه در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان داد که منتخبان مردم با چشمانی باز مسائل کشور در دو بعد خارجی و داخلی را زیر نظر دارند و اجازه نمی دهند کسانی که مورد تایید و نظر دشمنان نظام هستند زمام امور را در دست بگیرند. اگر چه ترکیب حاصله نیز نسبی است اما خواست دشمنان تا حدود زیادی در این دو انتخابات مهم به حمد الهی محقق نشد.

آیت الله طباطبائی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امام (ره) و لزوم احترام به ایشان، افزود: گرمیداشت امام به دلیل این است که ایشان توانستند به خوبی مبانی اسلام را احیا کنند.

وی ادامه داد: راه امام خمینی دارای یک سری محکمات است که از مهم ترین آنها، اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است.

امام جمعه اصفهان در همین رابطه اظهار داشت: اسلام آمریکایی دارای دو شاخه سکولارها و متحجر است.

وی با بیان اینکه چون امام خمینی براساس فطرت انسان ها صحبت می کردند، جوانان از طرفداران اصلی ایشان بودند، گفت: قانون گرایی از دیگر ویژگی های امام راحل بود و ایشان تاکید داشتند اگر قانونی مشکل هم دارد، تا زمانی که اصلاح نشده باید به آن تمکین کرد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به برگزاری نماز جمعه اصفهان از هفته‌ آینده در مصلی امام خمینی بیان داشت: ان‌شاءالله از هفته  آینده نماز جمعه در مصلی امام خمینی اقامه می‌شود، جا دارد از زحماتی که استاندار اصفهان برای پیشرفت  این پروژه کشیدند تشکر کنم و از شهردار محترم بخواهم که به جهت دور شدن مسیر برای برخی نمازگزاران وسایل نقلیه عمومی را در این مسیر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه معتقد هستم  که برخی مردم زمانه نیز مانند قوم حضرت موسی شده اند، تصریح کرد: هر کار خوبی که صورت می گیرد به نام خود تمام می کنند و هر کار نادرستی را به روحانیت نسبت می دهند. کدام روحانی حقوق 150 میلیونی گرفته است که مردم این چنین می گویند. روحانی به همان حقوق 300 هزار تومانی خودش بسنده می کند و در زمان نیاز نیز بسیار بیشتر از مردم عادی در صحنه حاضر است فراموش نکنید که یک ششم جامعه روحانیت در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما آیا یک ششم عوام در جنگ شرکت کردند؟.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه اصفهان شهری توریستی است اما این مساله نباید باعث فدا شدن ارزش های دینی و اسلامی در ماه مبارک رمضان تمام شد در تذکری به استاندار اصفهان ادامه داد: از شما می خواهم که تمام اغذیه فروشی های شهر را تعطیل کنید و با کسانی که در پارک ها و دیگر مبادی عبور و مرور شهر غذا می خورند یا سیگار می کشند به شدت برخورد کنید آن ها را جریمه کنید یا دست کم آن ها را مدتی توقیف کنید تا همه بدانند که اصفهان شهری مذهبی است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار