ساخت ساختمان دارالقرآن امام علی(ع) شیروان در خراسان شمالی با گذشت 11 سال از آغاز عملیات اجرایی آن همچنان به علت نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است.
کد خبر: ۲۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 13 June 2016
این طرح به علت تکمیل نشدن هم اکنون به محل انباشت زباله و اجساد حیوانات تبدیل شده که شهروندان شیروان خواستار اقدام مسئولان برای تعیین تکلیف این طرح هستند.
شماری از آن ها گفتند: بوی تعفن زباله ها و همچنین اجساد حیوانات رهگذران را آزار می دهد و به همین علت باید جلو ریختن زباله در این مکان دینی که بعدها در آن کلاس های قرآنی برگزار می شود، گرفته شود.
یکی از شهروندان شیروان گفت: شهری که در آن علاقه مندان زیادی برای فراگیری قرآنی از سوی نوجوانان و جوانان احساس می شود باید تکمیل این نوع طرح ها در اولویت کاری باشد.
علی محمدی افزود: تکمیل این ساختمان و برگزاری کلاس های قرآنی، احکام و دیگر آیین های مذهبی می توان به رشد و بالندگی استعدادهای جوانان و نوجوانان این شهرستان در بخش معارف کمک کرد.
کارشناس اقامه نماز و معارف آموزش و پرورش شیروان گفت: این شهرستان از دارا بودن دارالقرآن محروم است که با پایان این طرح کلاس های قرآنی در این شهرستان رونق دوباره خواهد گرفت.
یحیی عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون چندین سال است که مکانی برای برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در شیروان وجود ندارد که این امر باعث افت مسابقات قرآنی دانش آموزان این شهرستان که همیشه در کسب مقام های قرآنی استان حرف اول را می زند، شده است.
وی گفت: در گذشته دو کلاس در مدارس هیات امنا و در برخی از موارد هم در کانون شهید بهشتی شیروان برای آموزش قرآن دانش آموزان این شهرستان برگزار می شد که با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی دیگر مکانی برای آموزش قرآن دانش آموزان نیست.
عباسی با بیان اینکه دانش آموزان شیروان در قرآن از استعدادهای بالایی برخوردارند افزود: در سال های گذشته در کلاس های آموزش قرآن 400 دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و فعال و دائم و 100 دانش آموز هم به صورت موقتی در کلاس ها شرکت می کردند.
کارشناس اقامه نماز و معارف آموزش و پرورش شیروان گفت: این در حالی است که بر اساس هدف گذاری کلان، دارالقرآن باید مرکزی جذاب برای نشر فرهنگ قرآنی و پایگاهی برای علاقه مندان به قرآن شود و معلمان و دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد تا بتوانیم فضای آموزش و پرورش را قرآنی کنیم.
وی گفت: سال گذشته در قالب طرح احیای دارالقرآن ها، فضایی که به آموزش قرآن در شیروان اختصاص یافت یک آموزشگاه تخریبی بود که در مکان خوبی قرار ندارد.
عباسی افزود: هم اکنون دارالقرآن امام علی(ع) شیروان که ساخت آن همچنان ناتمام است نیاز به تجهیزات پنجره، سرویس بهداشتی، سامانه گرمایشی سرمایشی، سالن مفروش به فرش، کامپیوتر و ... دارد.
وی گفت: با توجه به علاقه فراوان دانش آموزان شیروان در امور قرآنی این طرح هر چه زودتر پایان یابد.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: ساخت دارالقرآن امام علی(ع) شیروان با گذشت 10 سال از آغاز عملیات اجرایی آن همچنان به علت نبود اعتبار نیمه تمام است.
سعید رحمانی فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش شیروان است اظهار کرد: در یک مقطع زمانی این محل توسط شهرداری شیروان پلمپ شد که در آن زمان اعتبار هم بوده ولی نتوانسته اند کاری انجام دهند.
وی با بیان اینکه به دلیل نبود اعتبارات این طرح نیمه کاره مانده است گفت: هم اکنون کارهای شهرداری و مشکلات آن برطرف شده و طبق برسی های صورت برای تکمیل و اتمام ساخت آن دو میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی گفت: هم اکنون از دو جهت نوسازی مدارس و فرمانداری اقدام کرده ایم تا انشاالله در اولین فرصت این پروژه که در مکان و محلی خوبی قرار گرفته است تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
رحمانی فضلی افزود: با ساخت این طرح علاوه بر استفاده نوجوانان و جوانان از یک مکان آموزشی قرآن، کانون فعلی سمیه این شهرستان به این مکان منتقل خواهد شد که کارهای فرهنگی تربیتی دختران در آنجا صورت و تاثیر مثبتی برای شهر خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش شیروان با بیان اینکه تاکنون 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای این طرح هزینه شده است گفت: ساخت این دارالقرآن در سه طبقه و در زیربنای 500 متر مربع صورت می گیرد که هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در سال تحصیلی 95-94 ، 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی می کردند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار