تابناک: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل گفت: تصمیم گیری درباره تاسیس دفتر هلال احمر به صورت سازمانی در ابوزیدآباد، باید از طریق شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور صورت بگیرد که ما این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۲۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 23 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، سید منصور میرابوطالبی عصر امروز در جلسه مشترک با شهردار ابوزیدآباد، هلال احمر را یک نهاد مردمی داوطلب محور دانست و اظهار داشت: این نهاد با آموزش های کسب شده، آمادگی لازم را برای روزهای سخت دارد و بدون شک داوطلبان بدون هیچ  حقوق و چشمداشتی تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات منطقه ابوزیدآباد افزود: با توجه به مشکلات این منطقه، پیگیری کرده تا نجات گر هلال احمر در این منطقه مستقر شود و داوطلبان هلال احمر در ابوزیدآباد نیز باید طرح های خود را در این زمینه به جعیت هلال احمر شهرستان ارائه دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل تصریح کرد: تصمیم گیری درباره تاسیس دفتر هلال احمر به صورت سازمانی در ابوزیدآباد، باید از طریق شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور صورت بگیرد که ما این موضوع را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: برای هلال احمر روستایی نسبت به جمعیت آن روستا و هر 250 نفر، داوطلبانی را آموزش داده ایم و امکانات اولیه ای از جمله چادر نیز در اختیار آنها برای مواقع بحران قرار می‌دهیم.

شهردار ابوزیدآباد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل مربوط به تاسیس کانون و دفتر هلال احمر در این شهر افزود: با توجه به بعد مسافت این بخش تا مرکز شهرستان در سال گذشته مسئولان شهر ابوزیدآباد به این نتیجه رسیدند که دفتر جمعیت هلال احمر تأسیس شود و پیگیری های زیادی با رئیس سابق جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان صورت گرفت تا در چارت سازمانی هلال احمر استان، جایگاه دفتر هلال احمر ابوزیدآباد نیز در آن تعریف شود.

رضا نقدی، با اشاره به توقعات مردم این منطقه از جمعیت هلال احمر گفت: در راستای برآورده شدن مشکلات در این زمینه، مردم این منطقه انتظار دارند تا دفتر جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مستقل و اداری تأسیس شود و پیگیری های مکرری که انجام گرفته، ولی متاسفانه هیچ دفتر و کانون هلال احمر به صورت رسمی و اداری به بخش اختصاص نداده اند و فاقد هیچ گونه امکاناتی است و قبلا نیز طرح توجیهی برای تأسیس دفتر برای رده های مربوطه فرستاده شده است.

داوطلب جمیعت هلال احمر در ابوزیدآباد نیز در این نشست، با تقدیر از شهردار و شورای شهر با تلاش مجدانه و پیگیری در این زمینه، به عملکرد دفتر جمعیت دواطلبان هلال احمراشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت های خوبی از جوانان برای شکوفایی منطقه وجود دارند و دفتر هلال ابوزیدآباد که بدون چارت سازمانی حدود یک ساله تاکنون در این شهر به صورت داوطلبانه در ساختمان آتش نشانی ابوزیدآباد تشکیل شده، کلاس‌های آموزشی و فعالیت  ای خوبی در این زمینه داشته ولی فاقد هیچ گونه امکانات اولیه اداری است و هیچ چارت سازمانی برای آن تعریف نشده است.

رضوی افزود: خانه داوطلبان هلال احمر ابوزیدآباد در ردیف خانه داوطلبان شهرستان آران و بیدگل ثبت نشده و این شهر در این زمینه نگاه خاصی به آن صورت نگرفته و مسئولان مربوطه باید به خاطر رفاه مردم به آن توجه خاصی نشان دهند.

به گزارش تسنیم؛ شهر ابوزیدآباد و روستاهای تابعه آن به عنوان بخش کویری با مسافت حدود 45 کیلومتر تا مرکز شهرستان آران و بیدگل فاقد هیچ گونه امکانات، تجهیزات و پایگاه هلال احمر است که در این نشست مشکلاتی از جمله نبود نمایندگی و دفتر جمعیت هلال احمر در ابوزیدآباد به صورت چارت سازمانی، ساماندهی کلاس های آموزشی در شهر، نبود امکانات و تجهیزات در دفتر موقت هلال احمر شهر ابوزیدآباد، عدم امکانات امداد و نجات و چادر در مواقع ضروری و مشکلات پیرامون آن بحث و بررسی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار