تابناک: اصفهان از یک سو باید برداشتهای غیرمجاز در بالادست را تحمل کرده و از سوی دیگر وزارت نیرو طی این سالها نتوانسته آنگونه که باید،حق مردم اصفهان از طرحهای آبرسانی را ایفا نماید.
کد خبر: ۲۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 28 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، هجوم خشکسالی از یک سو و کم لطفی های وزار ت نیرو در دولت های مختلف در حق مردم و استان اصفهان از سوی دیگر سبب شده تا همواره مسئله تامین آب مورد نیاز برای بخش های مختلف استان مانند، شرب، کشاورزی و صنعت از نگرانی های دائم در این استان شود.

طرح هایی مانند تونل گلاب دو و بهشت آباد که قرار است هم آب مورد نیاز استان اصفهان و نیز استان های یزد و کرمان را تامین نماید سال هاست به رغم دریافت مجوزهای قانونی لازم هم از سوی قوه مجریه و هم قوه مقننه با بی اعتنایی وزارت نیرو به این طر‌ح ها همراه بوده است.

اصفهان از یک سو باید برداشت های غیرمجاز در بالادست را تحمل کرده و خود را با شرایط موجود تطبیق دهد و از سوی دیگر وزارت نیرو طی این سال ها چه در دولت دهم و چه اکنون در دولت یازدهم نتوانسته آنگونه که باید، حق مردم اصفهان از طرح های آبرسانی را ایفا نماید.

وزیر نیرو و معاونان وی بعد از استقرار دولت یازدهم بازدید های متعددی از حوضه آبریز زاینده رود و شرایط آبی استان اصفهان داشته اند اما به رغم اشراف بر وخامت اوضاع اصفهان در این مسئله هنوز تصمیم قاطعی در خصوص اجرا و تکمیل سریع طرح های آبرسانی استان اصفهان نداشته اند.

در همین خصوص استاندار اصفهان گلایه ای را از وزیر نیرو طی روزهای اخیر مطرح کرد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه هنوز وزیر نیرو در خصوص بهشت آباد تصمیم نهایی خود را نگرفته است، گفت: در حالی که طبق مصوبه ۹ ماده ای شورای عالی آب برای احیای زاینده رود وزارت نیرو ۳ ماه برای تصمیم گیری جدید درخصوص بهشت آباد فرصت داشت اما اکنون یک سال و سه ماه از آن مصوبه گذشته و خبری از تصمیم وزیر نیست.

وی درباره اینکه گفته می شود بهشت آباد به صورت خط انتقال لوله به کرمان و یزد و اصفهان انجام می شود، بیان داشت: قرار بود وزارت نیرو تصمیمات جدیدی را در مورد بهشت آباد اتخاذ کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: موضع من به عنوان استاندار اصفهان در مورد بهشت آباد روشن است چرا که اسناد آن را ۱۰ سال پیش امضا کردم و در آن گفته شده بهشت آباد باید با تونل اجرایی شود.

وی تصریح کرد: موضوع بنده روشن است اما هنوز موضع وزیر نیرو درباره بهشت آباد روشن نیست.

زرگرپور همچنین درباره تونل گلاب دو، تاکید کرد: هر اقدامی که در خصوص تونل گلاب دو انجام می شود مجوزهای قانونی آن را گرفته و در اختیار داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کشاورزان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام من فکر کنم .اقای وزیر نیرو از اصفهان خوشش نمیاد .پیدااست زبونی چرا ولی قلبی نه . ونمایندگان استان اصفهان اتحاد چنانی ندارند . که سفت وسخت اقای وزیر نیرو را استیضاح کنند . طوری نیست چند وقت دیگه دوباره انتخابات مجلس شروع میشود . به کسی باید رای بدهیم که واقاعا تلاش وسخت کاری را برای مردم انجام دهد . به تمام نمایندگان اصفهان در مجلس خدا وکیلی وشما را به روح این شهدا پیگیر اب اصفهان باشید .کار ما فقط کشاورزی است . از طرف کشاورزان غرب وشرق اصفهان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار