با همکاری مشترک کتابخانه مجلس شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان صورت گرفت:
به گزارش تابناک سمنان، مسوول واحد حفاظت و مرمت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: عکس تاریخی مربوط به یکی از شاهزادگان دوره قاجار توسط کارشناسان این اداره کل در سمنان و با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی مرمت شد.
کد خبر: ۲۹۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 21 September 2016

به گزارش تابناک سمنان خانم طاهري با اعلام این خبر اظهار کرد: اين عکس مربوط به دوره قاجار و شاهزاده حسن کرمانی از حکمرانان کرمان به همراه تفنگچیان و مباشرش است.

 

وي با بيان اينكه اين عكس به دليل شرایط نامناسب حفاظت و انجام مرمت‌های غیراصولی آسیب دیده بود، گفت: از پشت سند، لایه تکیه‌گاه كه فاقد استحکام بود و از روی سند مرمت‌های غیر اصولی جدا و کار استحکام بخشی انجام و قسمت‌های کمبود بازسازی شد.

مسئول واحد حفاظت و مرمت اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان افزود: عکاسی در دوره قاجار (1258 ه ـ.ق) وارد ایران شده است.

وي گفت: تقارن ورود عکاسی به ایران و حکومت ناصرالدین‌شاه که سخت شیفته پدیده عکاسی شده بود و از سویی تمایل دربار و افراد سرشناس برای تثبیت تصاویرشان بر این مساله افزود و زمينه رشد و ترقی این هنر را فراهم کرد.

طاهري افزود: عکاسی در بدو ورود به ایران به علت هزینه بالا در خدمت دربار قرار گرفته و در آن محیط رشد کرد و به نوعی هنر درباری به شمار می‌رفت، به تدریج عکس از انحصار درباریان خارج شد و موضوعات اجتماعی، سیاسی، زندگی روزمره مردم، عکس‌های مستند و خبری، عکس های خانوادگی در پرتره های شخصی در بین عموم مردم رواج یافت .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار