پيش‌بینی وضعیت آب و هوای استان اصفهان؛
تابناک: رييس اداره پيش‌بيني هواشناسي اصفهان اعلام كرد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه، بارش‌هاي رگباري پراكنده در نواحي غربي و جنوبي و مناطق مستعد استان و به‌تدريج تا آخر هفته با شدت كمتر در مركز استان اصفهان پيش‌بيني مي‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، نويد حاجي بابايي گفت: بررسي نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر گذر متناوب امواج ناپايدار از روي استان اصفهان است؛ بر همين اساس، افزايش ابر، وزش باد و گرد و خاك و كاهش ديد پيش‌بيني مي‌شود.

وي افزود: از بعدازظهر روز سه‌شنبه، بارشهاي رگباري پراكنده در نواحي غربي و جنوبي و مناطق مستعد استان و به‌تدريج تا آخر هفته با شدت كمتر در مركز استان اصفهان پيش‌بيني مي‌شود.

رييس اداره پيش‌بيني هواشناسي اصفهان تصريح كرد: وضعيت جوي شهر اصفهان نيز براي روز دو‌شنبه به صورت قسمتي ابري، در بعدازظهر افزايش ابر، وزش باد و گرد و خاك و احتمال رگبار، روز سه‌شنبه قسمتي ابري، در بعدازظهر و شب افزايش ابر، وزش باد و گرد و خاك و رگبار پراكنده و براي روز چهارشنبه به صورت قسمتي ابري، در بعدازظهر افزايش ابر و وزش باد و گرد و خاك پيش‌بيني مي‌شود.

حاجي بابايي با بيان اينكه بيشينه دما در ۲۴ ساعت آينده، ۱ تا ۳ درجه سانتيگراد كاهش و كمينه يك تا ۲ درجه افزايش مي يابد، اظهار كرد: در این مدت، دمای شهرستان اصفهان در گرمترین‌ ساعات به ۲۶ درجه‌ و در خنک‌ترین‌ ساعات به ۱۵ درجه‌ی سانتیگراد خواهد رسید.

وي تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده، گرمترین‌ شهرستان در استان اصفهان، آران و بيدگل با دمای ۳۵ درجه و خنك‌ترین‌ نقطه، مياندشت با دمای يك درجه‌ی سانتیگراد زير صفر پیش‌بینی می‌شود.

رييس اداره پيش‌بيني هواشناسي اصفهان به كشاورزان و باغ‌داران استان نيز توصيه كرد: در خصوص كشت پاييزه چغندر قند نسبت به اعمال كود سرك اقدام شود؛‌همچنين سم‌پاشي مزارع غلات (گندم و جو) بر ضد آفت سن گندم در ايام بدون وزش باد صورت گيرد.

حاجي بابايي ادامه داد: براي مبارزه با سرخرطومي يونجه در مناطق سردسير استان به كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي و مراكز خدمات كشاورزي مراجعه شود؛ همچنين با توجه به وضعيت بارندگي‌ها، به عشاير و مرتع‌داران روستايي مناطق ييلاقي توصيه مي‌شود نسبت به بيمه مراتع اقدام كنند.

وي با اشاره به اينكه باغداران پس از تشكيل ميوه، در زمان آرام هوا نسبت به محلول‌پاشي درختان ميوه، اقدام كنند، گفت: براي مبارزه با آفت شته در گياهان دانه روغني (كلزا- گلرنگ) به كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي و مراكز خدمات كشاورزي مراجعه شود.

رييس اداره پيش‌بيني هواشناسي اصفهان تاكيد كرد: به باغداران توصيه مي شود براي مبارزه با آفت شپشك واوي سيب به كلينك‌هاي گياه پزشكي و مراكز خدمات كشاورزي مراجعه كنند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :