با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد گل نرگس سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، جشنواره گل نرگس سمنان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 21 January 2017

به گزارش تابناک سمنان، جشنواره گل نرگس سمنان با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار سمنان،دکترهمتی نماینده مردم سمنان،مهدیشهروسرخه،فرماندارسمنان و جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

ضرورت تبدیل شدن سمنان به مهد پرورش گل نرگس در کشور

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خلال جشنواره گفت: این نشست‌ها زمینه ساز همدلی و جامعه پذیری و آشنایی با هویت‌های فرهنگی است.

بهمن نامور مطلق بیا نداشت: در جامعه پست مدرن، ارتباطات رو در رو کمرنگ شده است و این رویدادها در افزایش تعامل و گفتگو در جامعه و معنا بخشی به زندگی نقش موثری دارند.

ضرورت تبدیل شدن سمنان به مهد پرورش گل نرگس در کشور

حسين خواجه بيدختي با اشاره به ويژگي‌هاي گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوي متفاوت آن نسبت به گل نرگس ساير مناطق كشور گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس كويري بايد معرفي شود.

بیدختی گفت: گل نرگس به صورت خود رو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه های نرگس در اندازه های مختلف از این سفال بیرون می آید.

قرائت شعر توسط استاد محمد حسن جواهری، معرفي جايگاه گل نرگس در اشعار حافظ توسط استاد وفایی، سخنرانی کشاورز نمونه سمنان در رابطه با کاشت گل نرگس به زبان سمنانی، اجراي موسيقي سنتي و . از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره بود.

در پایان برنامه‌های این جشنواره از 13 تن از فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ازجمله انجمن میراث فرهنگی وطبیعی سمنان وانجمن حافظان میراث فرهنگی وآیینهای دیارقومس تجلیل شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که برای حضور در جشنواره گل نرگس به سمنان کرده بود از وضعیت صنایع‌دستی و هنرمندان استان نیز بازدید کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار