رئیس اداره اوقاف دامغان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه دو هزار نفر در مراسم اعتکاف در دامغان شرکت می‌کنند، گفت: مسجد جامع این شهرستان آماده پذیرایی از معتکفان است.
کد خبر: ۴۰۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو امروز در گفت‌وگو با فارس در آستانه ایام اعتکاف اظهار کرد: رجب، ماه میلاد باسعادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) است و روز ولادت آن حضرت به‌عنوان روز پدر نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: از ۱۳ رجب و روز میلاد امام علی (ع) به مدت سه روز تا نیمه ماه رجب ایام اعتکاف است و مردم با حضور در مساجد در این سه روز خود را از دنیاپرستی دور می‌کنند و معتکف می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه وقف ازجمله سنت‌های اسلامی بود که با استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور احیا شد، اضافه کرد: خوشبختانه بخش اعظم معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند.

میرکوبا اشاره به اینکه مساجد استان سمنان به‌ویژه شهرستان دامغان پذیرای معتکفان در ایام اعتکاف است، تصریح کرد: سالانه حضور حجم بالایی از معتکفان را در مساجد استان سمنان شاهد هستیم.

وی از برگزاری جلسه‌ای با امام جمعه دامغان در زمینه اعتکاف خبر داد و افزود: از رهنمودهای امام جمعه دامغان در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم معنوی استفاده خواهیم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه مسجد جامع دامغان آماده میزبانی از معتکفان در ایام اعتکاف است، اضافه کرد: مساجد دیگر شهرستان نیز این آمادگی را دارند.

میرکو با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده دو هزار نفر در مراسم اعتکاف در مساجد دامغان شرکت کنند، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی را در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قاریان و سخنرانان خوبی را برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در دامغان دعوت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم و بانیان نیز برای برگزاری مراسم سحر و افطار در این ایام استقبال کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار