تابناک: رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در حالی خبر از صادرات ۶۶ تنی گوشت قرمز به قطر می‌دهد که از اواخر سال گذشته تاکنون با موج گرانی گوشت مواجهیم که تنها پاسخ مسئولان و متولیان امر کمبود گوشت قرمز و دام بوده است.
کد خبر: ۴۴۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 14 June 2017

 به گزارش تابناک اصفهان، رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان به صادرات 66 تنی گوشت قرمز به قطر در هفته جاری اشاره کرد و اذعان داشت: تأثیر این میزان صادرات بر بازار داخل، بر روی عرضه و تقاضای گوشت تأثیر می‌گذارد و در شرایطی که عرضه گوشت در داخل کاهش یابد، می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

وی همچنین به بارش‌های سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال افزایش بارندگی‌ها تولید علوفه برای تغذیه دام افزایش‌ یافته و دامداران برای استفاده بیشتر دام‌های خود از این علوفه، ذبح کمتری انجام داده‌اند که این امر نیز بر قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان ضمن اشاره به کافی بودن ذخایر گوشت قرمز در استان اصفهان گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و نظارت‌هایی که بر روی کشتار دام صورت گرفته است، مردم می‌توانند بدون هیچ نگرانی گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

وی به قیمت هر کیلو گوشت قرمز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر هر کیلو گوشت قرمز با دنبه به نرخ 38 هزار تومان در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها عرضه می‌شود و هر کیلو گوشت بدون دنبه به ارزش 41 هزار تومان به فروش می‌رسد.

علی اصغر ملکی با اشاره به کاهش عرضه دام در هفته‌های اخیر سبب افزایش قیمت گوشت شده است، افزود: بارش‌های مناسب سبب رویش مراتع می‌شود و انگیزه دامداران برای عرضه دام زنده به میادین کم شده است.

وی با اشاره به تمایل دامداران برای عرضه گوسفند با وزن بیشتر به بازار گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید قربان دامداران تمایل به کسب درآمد بیشتری با عرضه دام سنگین‌تر دارند.

از سال گذشته با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجهیم و دلیل اصلی آن را کمبود دام می دانستند اما آنچه قابل توجه است صادرات بیش از حد گوشت قرمز باعث شده که امروز با کمبود دام و همچنین مجبور به واردات دام شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار