فماندار گرمسار:
فرماندار گرمسار گفت: کار خانه پنبه گرمسار که از محل های قدیمی و تاریخی این شهرستان است با ورود و اعطای امتیاز بهره برداری به پیمانکاران حوزه گردشگری بخش خصوصی ساماندهی خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 18 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از گرمسارآنلاین، صبح امروز فرماندار و به همراه جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان از روند بازسازی و مرمت کارخانه پنبه گرمسار بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات این بنای تاریخی آشنا شدند .

داریوش طاهری فرماندار گرمسار به ضرورت ساماندهی اماکن تاریخی به عنوان یک هویت ملی و تاریخی تاکید کردو گفت: نگاه دولت به نگه داری و استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی برای بهره برداری بهتر و اصولی تر از بنا های تاریخی و حتی کاروانسراهایی که در میان راه های گرمسار وجود دارد .

فرماندار گرمسار از ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری کارخانه پنبه گرمسار و موزه علم و صنعت در این مکان تاریخی اشاره کردو افزود: بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت کارخانه پنبه برای استفاده در حوزه گردشگری و صنایع دستی است

طاهری در ادامه افزود: با هماهنگی شهرداری گرمسارو اداره میراث فرهنگی و گردشگری بنای کار خانه پنبه گرمسار دیوارکشی خواهد شد تا در جهت ساماندهی آن قدم محکم و موثری برداشته شود .

وی در ادامه به فعالیت و توسعه بازارچه صنایع دستی در مجموعه کار خانه پنبه گرمسار تاکیدکرد و اظهارداشت: ظرفیت و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی بومی شهرستان می تواند نقش موثری را در معرفی این شهرستان که قدمت بزرگی در تاریخ ایران اسلامی دارد ایفا نماید .

لازم به ذکر است مکان تاریخی و قدیمی کار خانه پنبه گرمسار در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و موزه علم و صنعت نیز در این مکان تاریخی کار خود را آغاز کرده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار