این یاداشت مخاطب "خاص" دارد؛
تابناک: جنس ابراز احساسات به انقلاب از روی دیوارنوشته های انقلابیون دهه 40 و 50 حالا به عکس های سلفی نسل سوم بدل شده است؛ نسلی که با تمام وجود در سال تحویل انقلابشان سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 12 February 2015
به گزارش تابناک، دیروز همزمان با راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نصف جهان نیز بار دیگر میزبان جشن پیروزی انقلاب اسلامی، آن هم با حضور تمام اقشار اجتماع از پیر و جوان گرفته تا منصب دار دولتی و کسبه بازاری بود. تنوع جامعه حضور یافته در این فستیوال انقلابی به حدی بود که وجود برخی چهره ها در این مراسم شاید بعضی را بهت زده می کرد.

چهره هایی که بهت را در صورت مخاطبان خود می نشاندند همان جوان های کوچه ، خیابان و بازار خودمان بودند که به دلیل تفاوت نوع پوشش و شاید افکارشان با ظاهرهای تیپیکال جامعه، نظر خیلی ها را در این راهپیمایی به خود جلب کردند.



دیروز فارغ از هر نوع گرایش سیاسی یا شخصیت اجتماعی، آنچه که در قاب تصویر ذهن ما آمد و به یادگار نشست تناقض نسل های مختلف انقلاب نبود، بلکه همنشینی تفاوت های ناشی از پوست انداختن جامعه طی این سالها بود. تفاوتهایی که گرچه در روزهای دیگر سال، موضوع داغ بحث های چالشی کارشناسان و مسئولان در آسیب شناسی پوشش جوانان کشور است اما این تفاوت ها روز گذشته جذابترین صحنه ها را در کادر تلویزیون داخلی و خارجی و عکس خبرگزاری ها رقم زد.



نگاهی که طی این روزهای "خاص" به این تیپ های "خاص" جامعه انداخته شد، تجربه ای از اعتماد به نسل سوم انقلاب برای به رخ کشیدن قدرت جمهوری اسلامی ایران و اثبات وفاداری مردم کشورمان به اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود. تجربه ای که اگر در روزهای دیگر سال نیز شاهد تکرار آن باشیم نه تنها هنجارها را در جامعه در هم نخواهد شکست بلکه با نگاهی جامع نگر به شخصیت نسل جوان، این نسل را به سمت رفع تفاوت های ظاهری خود با هنجارهای اسلامی تعیین شده، سوق خواهد داد.




انتظار می رود پاسخ "اعتقاد" نسل سوم انقلاب ، "اعتماد" مسئولان و آحاد جامعه به این نسل باشد تا انقلابی که گسترش اعتقادات ناب اسلامی در میان تمام اقشار جامعه را هدف خود قرار داده است، همچنان وهمانگونه که اکنون نیز هست؛ جایگاهش قلوب جوانان کنونی و آینده سرزمین مان باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار