مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:
تابناک: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : متاسفانه در زمینه سینما و هنر مشکلات اعتباری و بیمه ای بسیار است.
کد خبر: ۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 13 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی شامگاه پنجشنبه در جمع انجمن سینماگران استان اصفهان گفت: متاسفانه در زمینه سینما و هنر مشکلات اعتباری و بیمه ای بسیار است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در زمینه های تولید محتوا و منابع انسانی ظرفیت های بسیار خوبی در 15 رشته فعالیت سینمایی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: در ابزار و فناوری در مقایسه با تهران بسیار عقب هستیم و در این حوزه به خارج وابسته هستیم.

وی تصریح کرد: از مجموع 340هزار دانشجوی استان تنها سه درصد در رشته های هنری مشغول به تحصیل هستند و باید رشته های سینمایی باید در اصفهان راه اندازی شود و در کنار آن رشته مهندسی سینما نیز اضافه شود.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه در عرصه هنرهای نمایشی در اصفهان تعلل شده است، افزود: اخیرا فعالیت هایی آغاز شده است و به طور قطع به حمایت های استانداری نیازمند است.

وی ساخت محلی با 50هزار متر زیر بنا و سالن تئاتر 25هزار متری را از جمله برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان دانست و ادامه داد: مجوزهای لازم در این زمینه از شهرداری اخذ شده است و به زودی ساخت آن آغاز می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: وضعیت سالن های نمایش اصفهان نا مطلوب است و حتی یک سالن استاندارد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت به اصفهان هنر یکی از مسائل اصلی استان بود، گفت: هنر فقط صنایع دستی نیست باید به عرصه های دیکر از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی و شعر و ادب اصفهان توجه شود.

وی از راه اندازی جشنواره فیلم مستند هنر برای مستند سازی از هنرهای اصفهان برای آیندگان خبرداد.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای اصفهان گفت: توسعه یک کشور را با توسعه رسانه ای آن می سنجند.

مسعود احمدی با بیان اینکه هنرهای نمایشی یکی از مهمترین جنبه های استان اصفهان است، افزود: خوشبختانه اصفهان ظرفیت های رقابت با تهران را در این زمینه دارا است و در دوره مدیریت آقای کلباسی بیش از 50 سریال تلویزیونی در اصفهان ساخته شده است.

وی گفت: تنها استانی که در زمینه های مستند سازی، پویا نمایی، نمایشی و مانند آن توان رقابت با تهران را دارا است اصفهان است و آینده خوبی در این زمینه قابل پیش بینی است.

همچنین رییس هیات مدیره انجمن سینماگران استان اصفهان با اشاره به پیشینه سه ساله این انجمن گفت: اکنون 300 هنرمند در این انجمن عضو هستند و برای 170 نفر کارت حرفه ای صادر شده است.

سید محسن طباطبایی افزود: این افراد در 10 کانون بازیگران، فیلم نامه نویسان، گریم، کارگردانی، تصویربرداری، مستند سازی، موسیقی، تدوین، انیمیشن و دوبله فعالیت هنری دارند.

در این نشست تقاضاهایی از جمله ارائه محل مناسب برای انجمن سینماگران استان، معرفی توانمندیهای مستندسازی استان به مدیران کل، اکران 5 فیلم جشنواره فجر در استان، ساخت سالنی برای تئاتر اصفهان، تسهیل در روند مجوزات در استان، احیای تئاتر اصفهان و توجه به مراکز آموزش در زمینه هنر سینما از سوی هنرمندان اصفهان مطرح شد.

همچنین در این مراسم کارت عضویت افتخاری انجمن سینماگران استان اصفهان به استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و مدیر کل صدا و سیمای اصفهان اهدا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار