خانه های کاه گلی که نه می توان نام آن را روستا گذاشت و نه شهر. تجمع افراد در حاشیه پایتخت و نابرخورداری این مناطق از امکانات حداقلی و از همه مهم تر نداشتن شغل و کار مناسب سبب شده که مشاغل دیگری برای این گروه ها به طور غیر رسمی تعریف شود.
کد خبر: ۴۷۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 02 August 2017
به گزارش تابناک : عام‌ترین وجه تشابه محله‌های حاشیه‌نشین، وجود و تراکم فقر در این محله‌هاست، اگرچه در این محله‌ها گروه‌هایی با درآمد بسیار بالا نیز ساکنند، اما سهم دهک پایین درآمدی بسیار بالاست. از این رو گاه این افراد به شغل های کاذب روی می آورند و دلالی در این مناطق پر رنگ تر از سایر است. در گذشته جمع آوری و فروش زباله ها، به کار گماردن کودکان توسط برخی افراد و... در این مناطق دیده می شد اما حالا مشاغل این افراد از مرز این حرف ها گذشته است و خون خود را در بازار عرضه می کنند.

در این خصوص سایت جماران خبر از فروش خون در حاشیه شهر داد. در این گزارش نوشته شد؛ " دیده شده که خون‌فروشی چند وقتی است در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران رونق پیدا کرده است، به‌طوری که در برخی از خانواده‌ها به عنوان منبع درآمد و شغل تبدیل شده؛ اما مسئولان وزارت بهداشت خرید و فروش پلاسما و خون را قانونی نمی‌دانند و اعلام کردند که برای جمع آوری این مراکز چندین بار اخطار داده‌اند."

اما گویا خون ها در این مناطق نیز دسته بندی خاص خود را دارد.  اگر فردی در زمره گروه خونی نادر دسته بندی شود، قیمت آن به طور شگرفی افزایش می یابد. اگر گروه خونی فردی بین پنج تا ۱۰هزار نفر از جمعیت مشاهده نشده باشد، گروه خونی نادر نامیده می شود. برخی بیمارستان ها برای تامین خون افراد با گروه خونی نادر قیمت های عجیب و غریبی دارند، تا جایی که برخی گزارش ها حاکی از آن است که یک کیسه خون نادر تا پنج میلیون تومان هم به فروش می رسد.

فقهاي اسلام، خريد و فروش خون و نيز هرگونه استفاده و کسب با آن را حرام و از مصاديق اکل مال به باطل مي دانند و نوعاً بر حرمت مطلق خون تأکيد کرده اند و فرقي بين (خوردن) و ساير منافعي که خون دارد، نگذاشته اند. 

از این گذشته فروش عنصر مهم زندگی، این افراد را به مرزهای انحطاط می کشاند؛ اما چیزی که در این گزارش نوشته نشده است فروش خون توسط خود فرد صورت میگیرد یا تبعات این خون بازی بیش از یک گزارش جنجالی است؟






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :