رئیس ستاد دیه استان اصفهان خبر داد:
تابناک: رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: ۸۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان اصفهان در انتظار کمک خیران هستند.
کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مجید احسانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد با نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در انتظار کمک خیران هستند.

وی با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد ۴ درصد از کل زندانیان استان را تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بند رهایی یافته‌اند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان اضافه کرد: تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان ناچیز است اما میزان بدهی آنها بسیار زیاد است و از این رو آزادی این افراد با کمک ۴۰۰ خیریه استان، شرکت فولاد مبارکه، کمک‌های ستاد دیه، تسهیلات بانکی و گذشت اولیای دم که خود این افراد به نوعی خیر هستند، تامین می‌شود.

آزادی ۷۱۵ زندانی در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۵ زندانی جرایم غیر نقد استان با کمک فعالان در این عرصه آزاد شده‌اند، افزود: تعداد زندانیان آزاد شده استان اصفهان ۸ درصد از کل آزادی‌های‌ کشور را شامل می‌شود که با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

احسانی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد رتبه دوم و در میزان کمک به زندانیان رتبه اول را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: در سال ۹۳ گذشت شاکیان برای آزادی زندانیان ۲۰ میلیارد تومان بوده است که حدود ۳۰ درصد از این اعتبارات را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: زندانیان جرایم غیر عمد استان در سال گذشته با استفاده از کمک ۵ میلیارد تومانی بلاعوض خیرین استان، کمک ۷ میلیارد تومانی بلاعوض ستاد دیه و ما بقی از محل تسهیلات بانکی بند «ب» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۳ و از محل تسهیلات صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به آزادی ۲۲ زندانی زن در سال گذشته نیز ابراز داشت: ۱۸ نفر از این مددجویان به دلیل جرایم مالی و ۴ نفر به دلیل دیه راهی زندان شده‌ بودند که با کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از بند رهایی یافتند.

«یک شهر، یک ضیافت» در ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای اصفهان

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان بیان داشت: اجرای ویژه برنامه «یک شهر، یک ضیافت» در ماه مبارک رمضان و قبل از اذان مغرب در مرکز صدا و سیمای اصفهان از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

احسانی افزود: برپایی ۱۵ جشن گلریزان در سراسر استان نیز از دیگر برنامه‌های ستاد دیه استان اصفهان برای آزادی زندانیان است که در شهرهای خمینی‌شهر، لنجان، مبارکه، نایین، شرکت فولاد مبارکه، کاشان، خوانسار، گلپایگان، شهرضا، اردستان، فریدن، دهاقان و سمیرم برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری اهدایی خیرین و نیکوکاران به ستاد دیه استان اصفهان را نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان دانست و افزود: این نمایشگاه از ۹ الی ۱۴ تیرماه در تالار فرشچیان برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :