رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست صریح و روشن نظر خود را در این باره بگوید که آیا می خواهد کشورش عضو اتحادیه اروپا شود.
کد خبر: ۵۱۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 17 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست صراحتا و روشن نظر خود را در این باره که می خواهد ترکیه عضو این اتحادیه شود یا نه ابراز کند. اردوغان انتظار دارد که اتحادیه اروپا پاسخ ساده و آشکاری به این مسئله بدهد.


اردوغان امروز (سه شنبه) در دیدار با همتای لهستانی خود در ورشو این اظهارات را ایراد کرده و تاکید کرد که من یک توضیح روشن را در این باره می خواهم بشنوم.

وی همچنین خطاب به اتحادیه اروپا گفت: اگر شما می خواهید ترکیه را بپذیرید آن را به سادگی انجام دهید و اگر آن را نمی خواهید به سادگی ابراز کنید.

ترکیه سال هاست که برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش می کند. از زمان کودتای نظامی نافرجام سال گذشته ترکیه و اقدامات سرکوبگرانه آنکارا علیه مخالفان مذاکرات در این باره عملا به حال تعلیق درآمده است.

رئیس جمهور ترکیه امروز با همتای لهستانی خود در ورشو دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور لهستان نیز از حمایت کشورش برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن گفته و تاکید کرد که ترکیه بخصوص در مسئله امنیت شریک مهمی برای اتحادیه اروپا است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، اروپا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار