طرح دانشنامه 100 جلدی فرهنگ و تمدن خراسان شمالی که از سوي حوزه هنري استان تدوين شده به تصويب کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی رسید.
کد خبر: ۵۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 22 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد رحیم نوروزیان،معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اهمیت اجرای این طرح گفت:بررسي فرهنگ و تاريخ گذشته استان و معرفي آن به نسل جديد زمینه ساز هويت بخشي به استان خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تدوین طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن،این حرکت را  با توجه به وجود فرهنگ ها، قومیت ها و مشاهیر مختلف در خراسان شمالی مبارک خواند و افزود:با توجه به عدم وجود چنین منبعی در استان،حمایت لازم از این طرح انجام خواهد شد.

میثم مرادی بیناباج رئيس حوزه هنري خراسان شمالی با بيان اين‌که خراسان شمالي به واسطه برخورداري از ويژگي‌هاي خاص جغرافيايي،اقليمی،پيشينه تاريخي،تنوع فرهنگ‌ها و قوميّت‌ها،همواره مورد توجه پژوهشگران مختلف بوده است،گفت:با وجود همه تلاش‌هاي صورت گرفته تاکنون مطالعات جامع و منسجمي در زمينه فرهنگ، هنر و تمدن اين خطه انجام نشده است.

وی با اشاره به ضرورت شناخت دقيق پيشينه تاريخي و فرهنگ و تمدن خراسان شمالي،تصریح کرد:حوزه هنري استان برآن شد تا با ارائه اين طرح آغازگر پژوهش، تدوين و انتشار مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان شمالي ‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار