کد خبر: ۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 25 June 2015
عدم پاسخ‌گویی به اذهان‌عمومی در مورد شبهاتی که به شهرداری اصفهان در این اواخر وارد شده بود و نیز مسائلی که در شورای‌شهر به صورت قانونی بدان پرداخته شد،همه و همه مردم اصفهان را برای اعتماد به مدیران سختگیر کرده است.
به گزارش تابناک اصفهان، سقائیان نژاد روزی که در شورای چهارم رای اعتماد گرفت و برای سومین بار به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد، طی سخنانی خبر از برداشته شدن دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری داد.

وی گفت: ما همواره معتقديم ديوار بلند بی اعتمادی بايد كوتاه شود، كوتاه كردن ديوار بلند بی اعتمادی ادعا نيست.

اینکه این حرف سقائیان نژاد در حد همان ادعایی که وی به شدت تاکید داشت از آن پرهیز خواهد کرد، باقی ماند یا نماند را می توان از عملکرد او و زیرمجموعه اش در مدیریت شهری اصفهان استخراج کرد.

نگاهی دقیق به عملکرد شهرداری و واکاوی رفتارهای مدیران شهری در این مدت؛ نشان داد که سقائیان نژاد در تحقق حرف خود به جای اثبات به مرحله ادعا رسید چراکه روزی که شهردار سابق ، شهرداری اصفهان را تحویل داد، اعتماد مردم به مدیریت شهری خدشه دار شده بود.

عدم پاسخ گویی به اذهان عمومی در مورد شبهاتی که به شهرداری اصفهان در این اواخر وارد شده بود و نیز مسائلی که در شورای شهر به صورت قانونی بدان پرداخته شد و پاسخ تمام سوالات با استیضاح به جواب رسید، همه و همه مردم اصفهان را برای اعتماد به مدیران سختگیر کرده است.

قطعا مدیریت گذشته شهری اصفهان در کنار نقاط ضعف، رویکردهای مثبتی را نیز داشته است و حقوق شهروندی در پاره ای از موارد به خوبی استیفا شده اما، برکناری سقائیان نژاد به دلیل اصرار وی بر یک مسئله، کار را برای اعتمادسازی بین مدیران آتی شهرداری و مردم دشوار کرده است.

این مسیر به ویژه برای شهردار جدید اصفهان، با فراز و فرودهای بسیاری همراه است.

مردم اصفهان علاوه بر قولهای گذشته برای ایجاد "ویترین شهرداری شیشه ای" به دنبال تحول در مدیریت شهری هستند و این دو مقوله هرکدام به مهندسی خاص خود برای ترسیم سازه ای از اعتماد و تغییر نیازمند است.

فردی که در راس مدیریت شهری اصفهان قرار دارد باید این نکته را مدنظر داشته باشد که چه شهری را با چه حوزه ای از انتظارات و آرمان ها تحویل گرفته است و براساس همان مفاهیم، مهره‌های خود را جانمایی کند.

انکار واقعیت عدم نارضایتی مردم از عملکرد گذشته که چندان مورد پذیرش مدیریت قبلی در شهرداری نبود، آفتی است که نه تنها در شهردار بلکه در هر درجه ای خدمتگذاری، مدیران را تهدید می کند.لذا شهردار جدید اصفهان بهتر است با واقعیت های شهر و نظر واقعی شهروندان از عملکرد شهرداری، تصمیمات آتی خود را ساخته و پرداخته نماید.

شاید یکی از دلایل بروز این معضل در دوران گذشته را بتوان حلقه ای از اطرافیان شهردار دانست که به جای ترسیم وضعیت موجود، وضعیت دلخواه را برای مدیر پیشین ترسیم کرده بودند و همین امر سبب شده بود تا ابراز هرگونه انتقاد از شهرداری از سوی مردم یا رسانه ها به سیاسی کاری و غرض ورزی تعبیر شود.

حال با تمامی شرایطی که بر شهرداری اصفهان حاکم است و با تصوراتی که در ذهن مردم وجود دارد، شهردار کنونی می تواند با بهره از منش اخلاق مداری خود در جهت بازسازی چهره اعتماد بین شهروندان و شهرداری تلاش نموده و گذشته پرسوال و تامل را با تصمیم گیری های منطقی و استفاده از مشورت بی طرفان، به آینده ای شفاف تبدیل کند.

این راه دشوار هم مرد راه خود و هم همراهان صدیق خود را می طلبد؛ که قطعا پیمودن راه به نقشه راه نیز نیاز دارد که بهترین راهنما در این مورد تمکین به قانون و توسل به اخلاق و منش کریمانه است.

شهردار جدید اصفهان در میان مردم شهر به فردی خوش مشرب و اخلاق مدار شهره است، که اگر این مظروف در ظرف مدیریت ریخته شود، جمالی نژاد می تواند ناامیدی مردم از اعتماد به شهرداری را به اعتماد واقعی و به دور از شعار بدل نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
اصفهان هیچگاه شهرداری بهتر از دکتر سقائیان نژاد را به خود نخواهد دید ، فردی دانشگاهی ، مومن و انقلابی که تجربه های بی نظیری داشت اما افسوس که ما قدر شناس نیستیم ، تابناک جان ما نه تنها بی اعتماد نشدیم بلکه اعتمادمان به افراد زحمتکش برای این آب و خاک بیشتر نیز شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار