معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دامغان:
به گزارش تابناک سمنان ،حسین حاجی بگلو گفت:فرمانداری دامغان توانسته است در سه سال متوالی حائز رتبه برتر استان سمنان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا شود.
کد خبر: ۵۸۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ 26 March 2018
به گزارش تابناک سمنان ،پیش از ظهر امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دامغان در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در دامغان، با بیان اینکه فرمانداری دامغان توانسته است در سه سال متوالی حائز رتبه برتر استان سمنان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا شود، اظهار داشت: به‌طور متوسط ماهانه یک‌بار از اصناف بازدید به عمل آمده است. وی گفت: کارگروه‌های مختلفی برای مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شده که شاخص‌ترین آن مربوط به قاچاق فرآورده‌های پزشکی بوده و چهار جلسه مجمع علمای شهرستان دامغان نیز در خصوص مبارزه با قاچاق کالا برگزار شده است.
حاجی بگلو با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی در ادارات شهرستان دامغان در این زمینه افزود: تاکنون دو جلسه کمیسیون تشکیل شده و حدود ۹۵ مصوبه در آن به اجرا رسیده است.
وی به 11 اولویت شهرستان دامغان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر و کافی در بازار مصرف به‌صورت گشت مشترک، بهره‌گیری از راهکارهای اطلاعاتی در طرح کویر، شناسایی گلوگاه‌ها و شبکه‌های قاچاق کالا در شهرستان و تدوین طرح ممنوعیت خرید کالاهای خارجی برای مؤسسات دولتی ازجمله اولویت‌های این شهرستان بوده است.
وی با اشاره به تأثیر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق کالا گفت: آموزش عمومی در مباحث با تکیه بر تولیدات داخلی، استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در امر اطلاع‌رسانی، استفاده از فرهنگ دینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطلاع‌رسانی عمومی در مدارس ویژه اولیای دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه دانش‌آموزان در این زمینه نیز ازجمله اولویت‌ها و برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالای شهرستان دامغان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دامغان ضمن مهم شمردن نقش علمای دینی، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در تحریم کالای قاچاق را از برنامه‌های اجراشده و مؤثر خواند و یادآور شد: در سال گذشته در هر سه ماه یک خطبه نماز جمعه دامغان در ارتباط با قاچاق کالا از تریبون نماز جمعه مطرح شده است.
حاجی‌بگلو گفت: تاکنون بیش از ۲۰ تور ایست و بازرسی در ورودی‌های شهر همزمان با برگزاری پنجشنبه‌بازار به اجرا رسیده که تاکنون مورد تخلفی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: جلسات توجیهی با دهیاری‌ها و منابع طبیعی برای جلوگیری از کاشت خشخاش و سایر گیاهان ممنوع برگزار و همچنین چهار برنامه ویژه کشاورزان در خصوص سم و کود قاچاق اجرا شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دامغان از دستگاه‌های اجرایی عضو در ستاد مبارزه با قاچاق کالا خواست تا ضمن رعایت حقوق شهروندی، در برخورد با متخلفان در حوزه قانون عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار